کشتی آمریکایی برای ساخت اسکله موقت در ساحل غزه راهی دریای مدیترانه شد

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) یکشنبه اعلام کرد که کشتی «ژنرال فرانک اس بسون» به‌منظور احداث یک اسکله موقت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه راهی شرق دریای مدیترانه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه از راه دریا کشتی بسون پایگاه «لانگلی اوستیس» در ایالت ویرجینیا را ترک کرده و در مسیر شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است.

سنتکام افزود: بسون یک کشتی پشتیبانی لجستیکی است که تجهیزات احداث یک اسکله موقت به منظور ارائه کمک‌های حیاتی بشردوستانه را حمل می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گذشته در سخنانی در کنگره آمریکا در ادامه اقدامات تبلیغاتی خود در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و در حالی که از سوی افکار عمومی داخل و خارج آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل در غزه تحت فشار است، هم‌زمان با مانع‌تراشی‌های اسرائیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اعلام کرد: به ارتش دستور داده‌ام مسئولیت رهبری یک مأموریت اضطراری برای احداث یک اسکله (بندر) موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد که این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناهگاه‌های موقت را تحویل بگیرد، اما هیچ نیروی نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ساخت این کریدور دریایی (اسکله موقت) احتمالاً ۶۰ روز طول می‌کشد.

به گفته آن‌ها، این کریدور دریایی شامل یک بندر و اسکله موقت و شناور خواهد بود که می‌توان کمک‌های بشردوستانه را به آنجا ارسال و سپس از آنجا با کشتی به غزه منتقل کرد.

کد خبر 734660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.