ابتکار مکزیکوسیتی برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل جاده‌ای

مکزیکوسیتی در راستای کربن‌زدایی حمل‌ونقل جاده‌ای، طرحی برای به‌کارگیری وسایل‌نقلیه باری بدون آلایندگی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مکزیکوسیتی از ابتکاری با عنوان «تغییر مسیر» رونمایی کرده است که مشارکت در توسعه زیرساخت خودروها و استقرار کامیون‌های سنگین الکتریکی را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا سرعت می‌بخشد. این ابتکار با همکاری شهرهای گروه ۴۰ (C40) و بر اساس برنامه‌های قبلی خود شهر از جمله برنامه خودتنظیمی «تردد الکتریکی» به مرحله اجرا گذاشته شده است که در سال ۲۰۲۲ آغاز و پس از معرفی آن، سه شرکت و حدود ۵۰۰ وسیله‌نقلیه الکتریکی به آن اضافه شد.

ابتکار «تغییر مسیر» در مکزیکوسیتی که در آن ۵۸ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای از حمل‌ونقل ناشی می‌شود، به‌منظور تشویق کاهش این انتشارها در حمل‌ونقل کالاها راه‌اندازی شد و هدف آن تسریع توسعه زیرساخت خودروهای الکتریکی و استقرار کامیون‌های سنگین برقی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کمک به بهبود کیفیت هوا و ایجاد مشاغل سبز است.

ابتکار مکزیکوسیتی برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل جاده‌ای

زیرساخت خودروهای الکتریکی

تغییر به خودروهای برقی مزایای مالی و عملیاتی بسیاری را به همراه دارد که هزینه‌های عملیات حمل‌ونقل را کاهش می‌دهد. از مکزیکوسیتی دعوت شده است تا به‌عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل‌ونقل کالاها در این طرح شرکت کند، زیرا دولت این شهر دو برنامه عمده برای بهبود شرایط تکنولوژیکی وسایل‌نقلیه مورد استفاده برای تحویل کالا اجرا کرده است.

انتظار می‌رود این مشارکت نه‌تنها در مورد کربن‌زدایی بارها یک نقطه عطف تأثیرگذار باشد، بلکه برای بهبود کیفیت هوا نیز اثرات زیست‌محیطی، اجتماعی و بهداشتی مثبتی داشته باشد که این امر به ایجاد یک محیط شهری پایدارتر و زیست‌پذیر برای همه منجر می‌شود.

مکزیکوسیتی در سال ۲۰۲۱ شاهد حدود ۴۴۰۰ مرگ به‌دلیل آلودگی هوا بود و ابتکار تغییر مسیر با ترویج موارد موفقیت‌آمیز تجارت بار با آلایندگی صفر برای تغییر این پارادایم در شهر نقش مؤثری ایفا خواهد کرد. شهر در نظر دارد از طریق این ابتکار مشارکت در برنامه خودتنظیمی تردد الکتریکی خود را ترویج کند و در کنار انگیزه‌بخشی به مردم نشان دهد که این انتقال می‌تواند مزایای اقتصادی و عملیاتی قابل‌توجهی برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشد و به بهبود کیفیت هوا، کاهش آلودگی صوتی و حمایت از اقتصاد محلی کمک کند.

ابتکار مکزیکوسیتی برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل جاده‌ای

کد خبر 734370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.