آتش‌نشانی زنجان تا روز چهارشنبه آخر سال آماده‌باش است

رئیس سازمان آتش‌نشانی زنجان گفت: آتش‌نشانی زنجان تا روز چهارشنبه آخر سال در هفت ایستگاه آماده‌باش است.

مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: از هفته گذشته آماده‌باش آتش‌نشانان آغاز شده است و همه هفت ایستگاه فعال است.

وی افزود: با نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال استقرار آتش‌نشانان در نقاط مختلف شهر افزایش پیدا می‌کند که به صورت خودرویی، موتوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حادثه مرتبط با چهارشنبه آخر سال که مرتبط به انفجار مواد محترقه باشد، در زنجان رخ نداده است، گفت: گرانی مواد محترقه یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در این زمینه بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در ادامه با ارائه توصیه ایمنی به والدین گفت: از والدین می‌خواهیم در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت‌وآمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان، این مواد را از منزل خارج کنند.

این مسئول با اشاره به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره، تصریح کرد: والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک، ترغیب کنند.

امیرفضلی به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان توصیه کرد: از آتش زدن لاستیک و کارتن در محوطه مجتمع‌های مسکونی، کوچه‌ها و خیابان‌ها اجتناب ورزند و والدین و بزرگترهای نیز مواظب فرزندان خود باشند تا حادثه تلخ و ناگواری در آستانه سال جدید اتفاق نیفتد و از رانندگان نیز خواست به محض مشاهده خودروهای آتش‌نشان و اورژانس، بلافاصله خودرو را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کنند تا مانع از رسیدن به موقع و سریع امداد رسانان به محل حادثه نشوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان عنوان کرد: از دارندگان خودروها درخواست داریم (قبل از شروع آئین چهارشنبه آخر سال) در صورت امکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و حتی‌الامکان خودروها را در کوچه و خیابان پارک نکنند و خانواده‌ها و مغازه‌داران نیز در صورت داشتن شلنگ آب و کپسول‌های اطفا حریق آنها را در دسترس قرار دهند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی، کنترل اولیه را تا رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه انجام دهند.

وی از شهروندان خواست در صورت بروز حادثه با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 734338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.