آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در چهارشنبه آخر سال

مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: این سازمان برای چهارشنبه آخر سال در حالت آماده‌باش است.

به گزارش ایمنا، شهرام فرح‌بخشیان از آماده‌باش کامل نیروهای آتش‌نشانی برای چهارشنبه آخر سال خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در حال حاضر کادر درمانی و خدمات بهداشتی در استان و سراسر کشور مشغول مداوا و پیشگیری از این بیماری هستند که کار در این بخش، ظرفیت بزرگی از کادر درمانی را به خود مشغول کرده است.

وی ادامه داد: از شهروندان زنجانی تقاضا می‌شود، امسال سعی در برگزاری آئین چهارشنبه‌سوری بی‌خطر و بدون مشکلی داشته باشند تا علاوه‌بر ایمن ماندن خود آنان، کار کادر درمانی استان نیز چند برابر نشود.

مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: والدین در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت و آمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان، این مواد را از منزل خارج کنند.

فرح‌بخشیان با اشاره به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره، تصریح کرد: والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند.

وی با اشاره به حضور روزانه نیروهای آتش‌نشانی در ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری، یادآور شد: به والدین جدا توصیه می‌شود مراقبت بیشتری در خروج فرزندان از منزل داشته باشند، زیرا هرچند که آن‌ها دست به بازی خطرناک نزنند، اما حضور آن‌ها در محوطه‌ای که دیگران در آن با آتش و مواد محترقه بازی می‌کنند عمداً و ناخواسته سلامتی آن‌ها را نیز در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه در شرایط خاصی قرار دارد و انتظار می‌رود مردم نیز در این شرایط، رفتار و عکس‌العمل‌های آگاهانه و مقتضی با زمان را نشان دهند تا مشکلات هرچه سریع‌تر رفع شده و مشکل جدیدی پیش نیاید.

منبع: ایسنا

کد خبر 415189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.