آماده باش نیروهای آتش نشانی در چهارشنبه پایانی سال

خبرگزاری ایمنا: با توجه به این که حوادث چهارشنبه آخر سال بخش عمده‌ای از خسارت‌های جانی و مالی را در هر آستانه سال جدید به وجود می‌آورند و به دنبال آن خسارت‌هایی که گاه جبران‌ناپذیر خواهند بود. در این راستا در روز چهارشنبه آخر سال تمام نیروهای امدادی آتش نشانی شهرداری اصفهان در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش ایمنا، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با بیان این مطلب گفت: به منظور حفظ ایمنی شهروندان و پیشگیری از حوادث ناگوار در شب چهارشنبه آخر سال همه نیروهای آتش نشانی در شهر حضور خواهند داشت.
بهزاد بزرگزاد با اشاره به در پیش روی داشتن آخرین چهارشنبه سال تصریح کرد: این سازمان برای حفظ ایمنی شهروندان و پیشگیری از وقوع حادثه و اعلام خطرات ناشی از مواد محترقه و مواد آتش زا را ارائه داده است.
وی با بیان این که مرخصی همه نیروهای سازمان لغو شده است تا کلیه فرماندهان ارشد عملیاتی برای چهارشنبه آخر سال در حال خدمت رسانی باشند خاطرنشان کرد: هر یک از نیروهای این سازمان در نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی نزدیک به محل خود مستقر می شوند و نیز ۱۵ دستگاه موتورسیکلت برای عملیات اطفاء حریق تجهیز و آماده سازی شده اند تا با گشت زدن در سطح شهر در صورت بروز حادثه آن را مهار کند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت: این سازمان علاوه بر آموزش های مورد نیاز در مدارس با برگزاری برنامه های تلویزیونی و رادیویی نیز اطلاع رسانی های لازم را به والدین، جوانان و نوجوانان ارائه داده است.
بزرگزاد اعلام کرد: جوانان و نوجوانان ۱۶ تا ۲۲ سال و گروه سنی ۸ تا ۱۵ سال بیشترین گروه آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری بوده اند.
وی با بيان اين که استفاده از مواد محترقه، حوادث غيرقابل جبراني را در پي داشته است، از خانواده ها خواست: در اين ايام به صورت نامحسوس رفت و آمد فرزندان شان را کنترل نموده و وسايل شخصي آنان را مورد بازديد قرار دهند تا در جيب، کيف يا کمد آن ها مواد محترقه نباشد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی با تاکید بر این که باید والدین آثار و عوارض بسیار خطرناک بازی با مواد محترقه و منفجره و آتش را به کودکان و نوجوانان یادآوری کنند و آنان را از این کار خطرناک برحذر نمایند ادامه داد: والدین با آگاهی دادن به فرزندان خود در مورد خطرات بازی با آتش و مواد محترقه و حوادث زیانبار ناشی از این کار، آنان را از انجام این اعمال بازدارند.
وی پرتاب مواد آتش زا به هوا و افتادن آنها در پشت بام و بالکن منازل و روی شاخه های خشک درختان از عوامل عمده بروز آتش سوزیها در چهارشنبه آخر سال عنوان و تصریح کرد: شهروندان از پارک کردن اتومبیل در کوچه ها و معابر تنگ خودداری نمایید چراکه آتش بازی در نزدیکی وسائط نقلیه حامل بنزین و مواد سوختنی بخصوص در صورت نشت بنزین بسیار خطرناک و قابل انفجار است.
وی به صاحبان فروشگاههای مواد شیمیایی و رنگ فروشی ها توصیه کرد: از فروش هرگونه مواد آتش زا و مواد شیمیایی که در ساخت مواد منفجره به کار می رود به کودکان و نوجوانان خودداری نمایند.
گفتنی است؛ امسال در چهارشنبه آخر سال خودروها و نیروهای آتش نشانی اصفهان در سطح شهر مستقرند و سامانه ۱۲۵ این سازمان نیز آماده پاسخگویی خواهد بود همچنین شهروندان می توانند با شماره تلفن ۲۶۷۴۴۴۴جهت مشاوره تماس حاصل نمایند.
کد خبر 92063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.