مشارکت ۷۰ درصدی مردم نایین و خوروبیابانک در انتخابات قابل تقدیر است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: مشارکت بالای ۶۰ درصد. مردم نایین و بالای ۷۰ درصد مردم دو شهرستان نایین و خوروبیابانک با وجود جنگ جهانی رسانه‌ای دشمن بسیار خوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه هجدهم اسفند_ در نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور و سالم، اظهار کرد: بدون تردید انتخابات ۱۱ اسفند یک رنگ و بوی ویژه جهاد داشت و دشمن بیشتر از هرکس دیگری می‌داند که بازنده اصلی این آوردگاه به فصل الهی جبهه استکبار بود.

وی ادامه داد: به لطف خدا برخی راهبردهای چهارگانه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای انتخابات تعیین کرده بودند به خوبی دنبال و انجام شد و راهبرد امنیت و سلامت، با برنامه‌ریزی خوب مسئولان و مجریان و تلاش شبانه روزی آنها در تمام سطوح امنیتی برقرار شد و برگزاری کم نقص انتخابات تراز را رقم زد.

امام جمعه شهرستان نائین اضافه کرد: در بعد امنیتی، علیرغم هجمه‌ها و تهدیدات سنگین دشمنان داخلی و خارجی، شاهد یک انتخابات امن بودیم که باید از همه نیروهای امنیتی، انتظامی، شورای تأمین، دادستان، فرمانده انتظامی، فرماندار، فرماندار سپاه و رئیس دادگستری تشکر کنیم.

مطهرخو خاطرنشان کرد: در بعد سلامت اگرچه شاهد بعضی تخلفات در تبلیغات انتخاباتی بودیم که باید ریشه‌یابی و علاج شود، بازهم شاهد یک انتخابات سالم به نسبت گذشته و با کمترین شکایات در سطح کشور بودیم

وی ادامه داد: البته بسیاری از گزارش‌هایی که مردم می‌دادند، مسئولان موظف به بررسی بودند و اکثر آنها در حد شایعات بود و بسیاری از آنها صحت نداشت اما برخی موارد صحت داشت.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه رقابت در این انتخابات با همراهی ظرفیت فضای مجازی خوب بود، گفت: البته برخی فضاسازی و مظلوم نمایی‌ها در سطح کشور، در این باره بیشتر بزرگ‌نمایی با اهداف حزبی بود و واقعیت نداشت و در بحث رقابت خوب نباید ظرفیت صداوسیما برای راه اندازی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی و مساجد را فراموش کرد.

مطهرخو تصریح کرد: مشارکت تا حد زیادی مقبول ارزیابی می‌شود و در شهرستان نائین با مشارکت بالای ۶۰ درصد و نائین و خوروبیابانک باهم حدود ۷۰ درصد رو به رو بودیم که این واقعاً خوب است و در سطح کشور نیز بالای ۴۰ درصد مشارکت بوده است‌.

وی افزود: این مشارکت خوب و مطلوب مردم عزیز ایران با وجود جنگ جهانی رسانه‌ای و شناختی علیه ملت، دولت و نظام اسلامی و با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی محقق شد و با آنچه که دشمن انتظار داشت و تبلیغ می‌کرد بسیار فاصله داشت و این جای تقدیر از مردمی دارد که پشت نظام و رهبرشان را خالی نکردند.

امام جمعه شهرستان نائین با اشاره به یک مشکل عمده، گفت: یک مشکل عمده در این انتخابات، افزایش میزان مرددین شرکت در انتخابات بود که اینها را باید دستگاه رسانه‌ای و سیاسی کشور بیشتر توجه کند و البته فعالیت روحانیت و هادیان سیاسی بسیج قابل تقدیر است و میزان مرددین حدود ۳۰ درصد بود.

مطهرخو افزود: در شهرستان نائین انتخابات خوب، امن، با مشارکت مطلوب و با تعداد زیاد کاندیداها برگزار شد و به نسبت گذشته، از سلامت بالاتری برخوردار بود اما برخی کاندیداها علیرغم تذکرات فراوان، هم خودشان و هم طرفدارانشان کارهای خلافی انجام دادند که امیدواریم متنبه شده باشند و برای ادوار آینده مرتکب خلاف نشوند.

وی با بیان پیروز این میدان بزرگ جهاد مردم بودند که به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند، تصریح کرد: از نماینده منتخب مردم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با همبستگی و مشورت بیشتر با مسئولان شهرستان و همکاری مسئولان با همدلی و مجاهدت و دوندگی شبانه روزی، مشکلات شهرستان با سرعت بیشتری حل شود و البته تلاش‌هایی انجام شده و می‌شود که متأسفانه درست اطلاع رسانی نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: بیمارستان افصلیان، کتابخانه عمومی شهر، توسعه و اصلاح فضاهای آموزشی و مدارس، خط انتقال آب زاینده رود که چندسال باقی مانده، واگذاری زمین به خصوص برای دامداران، شبکه گازرسانی به انارک و چوپانان، فرسودگی رویه‌های آسفالت به ویژه مسیرهای روستایی، ترمیم شبکه آبفا، کمبود فضای سبز و تفریحی بخشی از مشکلات عمده شهرستان نائین است.

مطهرخو تاکید کرد: به لطف خدا به همت مسئولان، مواردی نیز از این مشکلات در همین یک سال گذشته برطرف شده است و اینها را وقتی جمع می‌کنیم، می‌بینیم که خیلی کار شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت بسیار ساختمان بیمارستان افصلیان و کتابخانه عمومی شهر، ساخت مدارس متعدد، گازرسانی به پلیس راه و ایستگاه شهید شرافت، باند سوم ایستگاه شهید شرافت، ساخت غسالخانه جدید، واگذاری پساب فاضلاب به کارخانجات پس از ۲۰ سال، الحاق مقادیر قابل توجه زمین، خدمات متعدد به محرومین گوشه‌ای از بسیاری از کارهای انجام شده است.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: نائین بزرگترین شهرستان استان اصفهان است اما متأسفانه اعتبارات شهرستان چون بر اساس جمعیت بوده، کافی نبوده که این مهم اصلاح شده است و مسائل متعدد دیگر که همه به برکت دولت انقلابی و هر سه قوا با یکدیگر است.

کد خبر 734241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.