حمل‌ونقل عمومی جنوب سوئد برای سالمندان رایگان شد

اپراتور حمل‌ونقل جنوب سوئد Skanetrafiken ، تخفیف ۲۵ درصدی کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی را برای سالمندان ۷۰ سال به بالا از یکم آوریل ۲۰۲۴ در تلاش برای افزایش دسترسی و مقرون‌به‌صرفه بودن برای مسافران سالمند در شهر اسکونه معرفی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حمل‌ونقل سوئد ابتکار جدیدی را با هدف افزایش حضور سالمندان در شهر معرفی کرده است. از یکم آوریل ۲۰۲۴، افراد ۷۰ سال و بالاتر از ۲۵ درصد تخفیف در کرایه حمل‌ونقل عمومی در سراسر شهر اسکونه برخوردار خواهند شد.

این تخفیف شامل تمام بلیت‌های معمولی در همه شبکه حمل‌ونقل عمومی می‌شود و افراد مسن را موظف می‌کند که مدارک شناسایی معتبری را ارائه دهند که سن خود را هنگام خرید بلیت تأیید می‌کند.

حمل‌ونقل عمومی جنوب سوئد برای سالمندان رایگان شد

شهرداری برای ترویج بیشتر استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تخفیف دیگری را نیز در نظر گرفته است؛ سالمندانی که به صورت گروهی سفر می‌کنند، می‌توانند با خرید بلیت مشترک، تخفیف ۲۵ درصدی را به دست بیاورند.

طبق مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی سلامت عمومی انجام شده است، بلیت‌های رایگان یا تخفیف‌دار اتوبوس انگیزه‌ای برای سالمندان برای خروج از منزل و حفظ تحرک و پویایی آن‌ها است. مطالعه دیگری در بریتانیا نشان داده است که افراد بالای ۶۰ سال که دارای کارت اتوبوس هستند، نه‌تنها به طور منظم پیاده‌روی می‌کنند، بلکه به احتمال زیاد «سفر فعال» را انجام می‌دهند که به عنوان پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا استفاده از وسایل حمل‌و نقل عمومی تعریف می‌شود.

در یک محیط شهری با گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی فراوان، برنامه‌های استفاده از اتوبوس مانند مورد اسکونه می‌تواند برای کمک به افراد مسن‌تر برای ورزش منظم بسیار مهم باشد.

حمل‌ونقل عمومی جنوب سوئد برای سالمندان رایگان شد

کد خبر 734154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.