تحقق ۱۴۵ درصدی سهم استان مرکزی از درآمدهای ملی

استاندار مرکزی از تحقق ۱۴۵ درصدی سهم این استان در درآمدهای ملی خبر داد و گفت: انتظار می رود تا پایان سال این میزان به بیش از ۱۵۰ درصد برسد و استان رتبه برتر کشور را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص الائمه عصر امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در آئین بهره‌برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین اظهار کرد: سال گذشته بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه در استان مرکزی جذب شد که این اعتبارات از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد بیشتر است.

وی افزود: تا کنون ۱۴۵ درصد درآمد این استان محقق شده که عمده آن از محل درآمد ملی است. استاندار مرکزی از تحقق ۱۴۵ درصدی سهم این استان در درآمدهای ملی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال این میزان به بیش از ۱۵۰ درصد برسد و استان رتبه برتر کشور را کسب کند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۵۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال برای طرح‌های خرد و کلان استان مرکزی صرف شده است در حالی که در طول شش سال ۳۲ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های نیمه تمام تکمیل شده و ادامه روند گذشته، اجرای طرح‌ها با تزریقات قطره چکانی تداوم داشت خاطر نشان کرد: نهضت اتمام طرح‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم آغاز شده و برخی طرح‌های که نیمه تمام دوره‌های گذشته افتتاح شد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بیمارستان ولیعصر و فوق مدرن زنان در اراک، مجتمع‌های فرهنگی، مدرسه سازی، و طرح‌های آبرسانی در دولت سیزدهم تکمیل شد و این استان در جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین طرح دولت سیزدهم رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: برای نخستین بار در تاریخ استان مرکزی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم به شکل شبانه‌روزی تلاش می‌شود.

وی گفت: در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان مرکزی مسائل این استان به ویژه شهرهای مسیر سفر مطرح شد و در روزهای گذشته با حضور کارشناسان و معاونان این سازمان تمام مصوبات سفر ریاست جمهوری و موانع اجرای این مصوبات به شکل میدانی بررسی شد.

کد خبر 734100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.