دولت سیزدهم قصد دارد خدمات حوزه سلامت را ارتقا دهد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:‌دولت سیزدهم قصد دارد خدمات حوزه سلامت را تا حد امکان ارتقا دهد تا بتوانیم در این بخش به رتبه های برتر در دنیا تبدیل شویم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود منظور عصر امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در آئین بهره‌برادری از بیمارستان حضرت فاطمه (س) خمین اظهار کرد: در زمان تحویل دولت تعداد تخت‌های بیمارستانی ۱۳۰ هزار تخت بود اما امروز ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم.

وی افزود: ایران اسلامی امروز در سرانه تخت بیمارستانی جز ۳۰ کشور برتر دنیاست.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت سیزدهم قصد دارد خدمات حوزه سلامت را تا حد امکان ارتقا دهد تا بتوانیم در این بخش به رتبه‌های برتر در دنیا تبدیل شویم.

منظور از اختصاص ۴۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو در سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین ۱۵ هزار میلیارد ریال است و این سرمایه گذاری، تجهیزات و استانداردهای به روز به کار گرفته شده در این بیمارستان به ارتقا سطح بهداشت و درمان این شهرستان کمک کند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه این خدمات در سال‌های گذشته در سطح بالایی و به صورت گسترده ارائه شده است افزود: البته تا نقطه مطلوب راه طولانی داریم و باید تلاش کنیم خدمات در بخش‌های بهداشت و درمان، راه‌های مواصلاتی، آموزش و پرورش به نحو شایسته‌ای انجام شود.

منظور ادامه داد: برنامه‌های نسبتاً تفصیلی سازمان برنامه و بودجه برای توسعه خمین در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به واحد تولیدی نیروگاه خورشیدی در خمین گفت: این فناوری در منطقه بی نظیر است و انتقال این فناوری پیشرفته و بومی کردن دانش آن در کشور از افتخارات است همچنین واحد خودروسازی خمین و سایر صنایع این شهرستان نشان می‌دهد که برنامه‌های توسعه‌ای خمین به خوبی در حال اجراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمان خبر داد و گفت: با جذب این تعداد پرستار ظرفیت نیروی انسانی لازم در بیمارستان‌ها تکمیل می‌شود همچنین دو هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز استخدام گرفتند.

منظور اضافه کرد: طرح دارو یار یکی از طرح‌های بسیار مهمی است که از سال گذشته آغاز شده و امروز به بلوغ خود رسیده است و در این طرح زنجیره تولید دارو از یارانه جدا شده و یارانه مستقیماً به مصرف کننده نهایی رسیده است و موجب صرفه‌جویی در تأمین دارو و جلوگیری از قاچاق آن شده است.

وی تصریح کرد: یک درصد از مالیات ارزش افزوده به حوزه درمان و سلامت اختصاص یافته است و این ظرفیت قانونی موجب ارتقا طرح‌های درمانی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات بیمارستان‌های دولتی مطالبات از بیمه‌ها است گفت: باید کمک کنیم تا تنها دغدغه بیمارستان‌ها ارائه خدمات با کیفیت به مردم باشد، بیمه‌ها باید تلاش بیشتری کنند و تعهدات خود را انجام دهند تا بیمارستان‌ها بدون دغدغه به ارائه خدمات بپردازند.

منظور تاکید کرد: برخلاف تمامی فشارهای بین‌المللی در سه سال گذشته با رشد ۶. ۷ درصدی اقتصاد در ۹ ماهه امسال مواجه بوده‌ایم و این مهم نشان دهنده آن است که این کشور فارغ از تحریم‌ها ظرفیت رشد و تولید را داراست.

کد خبر 734099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.