اصفهان ۴ درجه گرم‌تر ‌می‌شود /منتظر وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای باشید

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد طی فعالیت سامانه وزش باد نسبتاً شدید و طوفان لحظه‌ای در استان از افزایش دو تا چهار درجه‌ای دما در بیشتر مناطق استان خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر گاهی، افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال بارش پراکنده و خفیف در برخی نواحی غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی فردا شدت وزش باد به ویژه در نیمه غربی تا مرکز و در مناطق مستعد و شرق با احتمال گردوخاک محلی است که طی هشدار زرد شماره ۷۹ اطلاع‌رسانی شده است، روز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی در سطح استان بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه وزش باد نسبتاً شدید و طوفان لحظه‌ای از بعدازظهر امروز تا فردا شب در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید، احتمال اختلال در رفت و آمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت، بنرها، احتمال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در گردنه‌های برفگیر است.

آقایی با اشاره به فعالیت سامانه در همه مناطق استان به ویژه سمیرم، دهاقان، کوهپایه، گلپایگان، کبوترآباد، شهرضا، خوانسار، فریدونشهر، فرودگاه اصفهان، گفت: احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای به ویژه در مکان‌های مستعد گردوخاک و گردنه‌های برف‌گیر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور، نبود پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین‌میاندشت با دمای ۵- درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 734059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.