به دنبال مچ‌گیری و شکایت نیستیم

شهردار شیراز گفت: کلان‌شهر شیراز مسائل و موضوعات متعددی دارد که باید به این موارد بپردازیم، به فضای مجازی و توییت‌ها توجهی نداریم و به دنبال رصد کردن، مچ‌گیری و شکایت نیستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در آئین رونمایی و آغاز عملیات اجرایی ۶۰ پروژه زیست‌محیطی، خدمات شهری و زیباسازی اظهار کرد: اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به خودرو و تجهیزات خریداری شده برای حوزه‌های مختلف خدمات شهری و زیست‌محیطی افزود: طی شش سال گذشته حتی یک خودرو سبک خریداری نشد، اما امروز با اعتبار چند صد میلیاردی که به این حوزه اختصاص یافته، خودرو و تجهیزات خریداری شده است.

شهردار شیراز تاکید کرد: در هیچ کجای کشور خرید این تعداد خودرو و تجهیزات انجام نشد و این اهتمام شهرداری و تکلیف و تصویب طرح از سوی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

اسدی اضافه کرد: امروز شهر به همه نوع خدماتی نیاز دارد و شهرداری با بیش از ۳۰۰ وظیفه‌ای که بر عهده آن گذاشته شده است، باید به وظایف خود عمل کند تا به توازن دست پیدا کند، از سوی دیگر شهرداری یک نهاد عمومی و خدماتی بوده که در خدمت و متعلق به مردم است.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد به بعضی از موضوعات و مسائل جزئی که در فضای مجازی مطرح می‌شود توجه نکنیم، چراکه در شهرداری فضای کار و تلاش حاکم است و اگر به حاشیه بپردازیم از اصل موضوع دور می‌شویم.

شهردار شیراز تاکید کرد: کلان‌شهر شیراز مسائل و موضوعات متعددی دارد که باید به این موارد بپردازیم نه اینکه به فضای مجازی و توئیت‌ها توجه کنیم و به دنبال رصد کردن، مچ‌گیری و شکایت نیستیم.

اسدی تصریح کرد: امروز در کلان‌شهر شیراز موضوع آب مشکل جدی است و کسانی ادعا دارند باید به این حوزه ورود و مشکل را رفع کنند، در حالی که با افتخار بزرگی که نصیب کلان‌شهر شیراز به عنوان معرفی و انتخاب این کلان‌شهر به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا شده است، این عنوان کمی نیست و باید در این خصوص تبلیغات و سمینارهایی برگزار شود تا چرایی انتخاب و معرفی این کلان‌شهر اعلام شود، بتوانیم آن را ارتقا دهیم و شیراز علاوه بر آسیا به جهان نیز معرفی شود.

وی تاکید کرد: امروز موضوع حمل‌ونقل عمومی، ترافیک، پروژه‌های زیر بنایی، آمادگی شهر، مدیریت بحران و نظم شهر از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است نه مسائلی که توجه و تمرکز شهرداری و شورای اسلامی شهر را برهم بزنند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرهای مشابه بیش از پنج برابر اعتبار، حجم و تعداد پروژه قابل افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی در ایام دهه مبارک فجر داشت و این ادعا را داریم که هیچ دستگاه اجرایی به تعداد شهرداری شیراز در این ایام پروژه نداشت.

اسدی با اشاره به هفته درختکاری، گفت: به مناسبت هفته درختکاری با مشارکت شهرداری شیراز و سپاه فجر استان فارس به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس و به نام این شهدای بزرگوار تعداد ۱۵ هزار درخت غرس خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در راه امیدآفرینی که برای کلان‌شهر شیراز ایجاد شده است و دنبال می‌شود، سال آینده سال تحول، جهش و نهضت خدمات‌رسانی در شهر شیراز باشد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری و اداره پشتیبانی ماشین آلات دو پروژه بهسازی، نوسازی و تعمیر ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، احداث کانال تأسیسات مشترک شهری و کف‌سازی سه بازار روح الله، مسگرها و اردو بازار با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان، در حوزه سازمان آتش‌نشانی افتتاح سه پروژه انبار مرکزی سازمان آتش‌نشانی، اجرای سیستم اطفای حریق بازار وکیل، راه‌اندازی نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری مگیروس با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، در حوزه سازمان پسماند افتتاح پروژه احداث خط انتقال پساب تصفیه شده از تصفیه خانه شماره یک آبفا به فضای سبز محل دفع مهندسی و بهداشتی پسماند برمشور به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان، در حوزه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افتتاح و کلنگ‌زنی نور پردازی‌های تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت، پل غدیر و ۹ دی و دالان نور ارگ کریمخانی، ساخت و سردیس شهدا، رنگ‌آمیزی و نقاشی جداره پل‌ها با اعتبار ۷۷.۵ میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 734004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.