گشت‌های پلیس فتا برای دستگیری اسکیمرها / نظارت نامحسوس بر فروشندگان سیار

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در راستای شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر (کپی کنندگان کارت‌های بانکی) از پانزدهم اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: با توجه به تجربه ادوار گذشته همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و با پیش فرض افزایش خریدها و مسافرت‌های نوروزی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری کلاهبرداری در قالب فروشندگان سیار است.

وی افزود: این افراد با حضور در سطح معابر عمومی درون و برون‌شهری و ارائه کالا و خدمات متنوع از جمله البسه و پوشاک، میوه و آجیل قصد کلاهبرداری از هموطنان با در اختیار قرار گرفتن کارت‌های بانکی و کپی آنها به منظور برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنها را دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا تصریح کرد: به منظور شناسایی مجرمان سایبری این حوزه، از پانزدهم اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی، گشت‌های فیزیکی پلیس فتا در سراسر کشور به صورت نامحسوس بر عملکرد فروشندگان نظارت خواهند کرد.

پاشایی خاطرنشان کرد: تا حد امکان هنگام خرید از فروشندگان سیار از پول نقد استفاده کنید، به هیچ عنوان هنگام خرید از فروشندگان سیار و فروشگاه‌ها، عابر بانک خود را در اختیار آنان قرار ندهید و تمام مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت درون دستگاه پوز و وارد کردن رمز کارت را انجام و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهید.

کد خبر 733816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.