جام پرچم، جام فرصت برای جوانان روستایی است

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: جام پرجم، فرصت و زمانی مغتنم برای دیده شدن جوانان روستاها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمد علی پهناور ظهر امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در نشست برنامه‌ریزی این مسابقه ورزشی اظهار کرد: ۲۵۲ نفر در قالب ۴۱ تیم از استان اردبیل در دومین دوره رقابت‌های جام پرچم ثبت نام کردند که این جام فرصتی است برای دیده شدن و حضور جوانان روستایی در برنامه‌ها و مشارکت در مسابقات ورزشی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان روستا برای تقویت ورزش کشور است.

وی با اشاره به اینکه این جام در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای نشاط آفرینی برگزار می‌شود، افزود: مسابقات جام پرچم جو مناسبی در راستای نشاط اجتماعی جامعه روستایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل بابیان اینکه که یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه عدالت اجتماعی، توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و مناطق محروم است بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات استعدادیابی و عدالت در توزیع تجهیزات ورزشی است و باید اذعان داشت که استعدادهای خوبی در مناطق روستایی وجود دارد ولی شرایطی برای شکوفا شدن فراهم نشده است که با برگزاری جام پرچم این فرصت برای جوانان روستا فراهم شده است تا بتوانند خود را برای حضور در ورزش کشور نشان دهند.

پهناور در ادامه تصریح کرد: بحث استعدادیابی از بین جوانان و به دنبال آن توزیع عادلانه بسترها، زیرساخت‌ها و تجهیزات ورزشی است که قطعاً هم در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی مسابقات جام پرچم نقش بسزایی خواهد داشت.

وی جام پرچم را بزرگترین رویداد ورزشی کشوری بعد از جام انقلاب در سطح استانی عنوان کرد و گفت: این جام فرصتی ارزشمند برای شکوفایی استعدادهای ورزش روستایی و عشایر در رشته‌های مختلف ورزشی است که به دنبال خود پویایی و نشاط ورزشی را به جامعه روستایی و عشایری تزریق خواهد کرد.

در پایان مدیر کل ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری دوره اول این جام و حضور بیش از ۶ هزار نفر ورزشکار در قالب ۷۰۰ تیم در دو بخش آقایان و بانوان در رشته مینی‌فوتبال تصریح کرد: جام پرچم با استقبال خوب ورزشکاران روستایی استان و با حجم بالای شرکت کنندگان در دوره اول مواجه شد و انجام این مساله نشانگر اهمیت توجه به ورزش در روستاهای استان است که امید داریم که در دومین دوره این مسابقات هم با شور و نشاط و حضور جوانان پر رنگ تر از دوره گذشته برگزار شود.

کد خبر 733810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.