مشارکت شهروندان، پایدارترین نوع درآمد شهر است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم این کلان‌شهر از افزایش درآمدهای پایدار شهرداری به‌ویژه در بخش‌ سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی استقبال می‌کند تا پروژه‌های عمرانی بیشتری در اصفهان اجرا شود.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت جذب مشارکت شهروندان در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری اصفهان حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است و تمام امور شهرداری از این اعتبار هزینه می‌شود.

وی افزود: این میزان بودجه در مقایسه با گردش مالی شهروندان که چندین هزار میلیارد تومان است، بسیار ناچیز بوده است و این امر ثابت می‌کند مشارکت شهروندان ضامن توسعه و آبادانی شهر است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر شهرداری بتواند با شهروندان هم‌زبان شود و برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های شهری از مشارکت آن‌ها استفاده کند و شهروندان نیز این مشارکت را بپذیرند و به شهرداری اعتماد کنند، به‌طور قطع سرمایه بالایی در کنار بودجه شهرداری قرار می‌گیرد که می‌تواند چرخ توسعه اصفهان را هموار سازد.

سامع با بیان اینکه ایجاد اعتماد برای شهروندان بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهرداری باید ثابت کند بستر درآمدزایی را برای مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های شهری فراهم می‌کند و با ایجاد فضایی شفاف در سایه چتر قانون به ذی‌نفعان خود، امکان رشد و پیشرفت آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها ادامه داد: حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها مصداق پایدارترین نوع درآمد برای هر شهر است، در واقع به جای آنکه شهرداری تمرکز خود را بر درآمد حاصل از تراکم‌فروشی قرار دهد، با رویکرد مشارکت بخش خصوصی به درآمدزایی پایدار برای شهر دست پیدا می‌کند.

شورای اسلامی شهر به‌عنوان نماینده شهروندان باید زمینه ساخت شهر بر اساس خواست و نیاز شهروندان را فراهم کند

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مصادیق درآمدی شهر را تعریف کنیم، یکی از کلیدی‌ترین انواع این درآمدها، درآمد حاصل از مشارکت و سرمایه‌گذاری شهروندان در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری است و درباره این موضوع شهرداری نه‌تنها هزینه‌ای نمی‌کند، بلکه با واگذاری بهره‌برداری به مشارکت‌کننده، زمینه‌ساز بهترین شکل مدیریت و بهره‌برداری از آن پروژه را نیز فراهم می‌سازد.

سامع با تاکید بر نگاه ویژه شورای اسلامی شهر به تسهیل مشارکت بخش‌خصوصی افزود: شورای اسلامی شهر به‌عنوان نماینده شهروندان باید زمینه ساخت شهر بر اساس خواست و نیاز شهروندان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه سال جاری حدود ۱۷ درصد از بودجه شهر قرار است که از طریق مشارکت شهروندان تأمین شود، افزود: این میزان در سال‌های گذشته به مراتب کمتر بوده و افزایش آن نشان‌دهنده اهمیت توجه به سرمایه‌گذاری و مشارکت شهروندان در توسعه و آبادانی شهر از نگاه اعضای شورای اسلامی شهر است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بی‌شک ضرورت دارد این درصد برای سال‌های آینده افزایش پیدا کند تا نقش و سهم بیشتری به مردم و شهروندان در اداره امور شهر اختصاص پیدا کند.

کد خبر 733806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.