کاشت ۱۵۰۰ اصله درخت به همت تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد از کاشت ۱۵۰۰ اصله درخت به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حسن حکمتیان، امروز_ سه‌شنبه، پانزدهم اسفند_ در آئین درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به کاشت هر ساله درخت توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این عمل ایشان، بایستی الگویی برای همه ما باشد.

وی افزود: تاکنون در تیپ ۴۸ فتح با کاشت نهال از گونه‌های مختلف، باغ‌های متعددی را احداث کرده‌ایم و قطعاً این کار را ادامه خواهیم داد.

فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تیپ ۴۸ سپاه فتح به جد پای کار بوده و در همین راستا همکاری لازم را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان داشته و چندین پویش بذرکاری و نهال‌کاری را اجرا کرده‌ایم.

تخریب منابع طبیعی، ضایع کردن و از بین بردن آن خطای بزرگی است

آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم اظهار کرد: تخریب منابع طبیعی، ضایع کردن و از بین بردن آن خطای بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به صیانت از منابع طبیعی سفارش‌های زیادی شده‌است و ما انسان‌ها در حفظ آن بایستی کوشا باشیم، افزود: طبق روایات، شکاندن شاخه درختی از درختان، به مانند شکاندن بال فرشتگان است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع طبیعی و جنگل‌های استان به خصوص بلوط ریشه در خاطرات و سنت ما دارد و همگان در مقابل این نعمت زیبای خداوندی مسئول هستیم.

تولید حدود دو میلیون نهال در سال جاری

سعید جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته منابع طبیعی و تقدیر از همکاری خوب سپاه فتح، بسیج سازندگی و تیپ ۴۸ فتح استان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به شعار هفته منابع طبیعی امسال با عنوان منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم، اشاره کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در سال جاری حدود دو میلیون نهال تولید کرده‌ایم و با اجرای پویش‌های مختلف نهال‌کاری با حضور همه اقشار به خصوص سپاه و بسیج در حال اجرای آن هستیم.

در ادامه این آئین با اهدا لوح تقدیری به سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح به جهت همکاری‌ها و پیگیری‌ها در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، قدردانی شد و سپس در عرصه مشخص و آماده شده در محوطه تیپ ۴۸ فتح، کاشت تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال با گونه‌های کاج، سرو، هلو، گیلاس و خرمالو آغاز شد.

کد خبر 733543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.