ثبت دمای ۶ درجه زیر صفر در اصفهان / منتظر بارش برف و باران در استان باشید

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید از امروز تا فردا در استان در مورد مخاطرات جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد و کولاک برف، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها هشدار داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی فعالیت سامانه بارش‌زا طی امروز و فردا بر روی استان است. شرایط افزایش ابر، بارش باران و برف، گاهی وزش باد و مه آلودگی در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد شماره ۷۷ با فعالیت سامانه بارشی از اوایل امروز تا پایان وقت سه‌شنبه پانزدهم اسفند در استان، افزود: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، مه‌آلودگی، در ارتفاعات و گردنه‌ها احتمال کولاک برف و وزش باد شدید موقتی همراه است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی همه مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی استان اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، ورزنه و شهر اصفهان را در بر خواهد گرفت.

وی نسبت به احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه‌آلودگی، وزش باد و کولاک برف، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها هشدار داد و افزود: شهروندان از تردد و سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر خودداری کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سردتر خواهد شد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۶- سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 733212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    آمار الکی ....