واکاری درختان در آستانه روز درختکاری/ اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه رمضان و نوروز

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه هفته گذشته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسه تلفیق چند موضوع از جمله دریافت تسهیلات برای سازمان پایانه‌ها و شرکت واحد اتوبوسرانی برای اورهال کردن اتوبوس‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موضوع دیگر تأمین بخشی از منابع مطالبات شهرداری در پروژه‌های قطار شهری و خرید اتوبوس بود، چراکه این پروژه‌ها جزو حمل‌ونقل پاک محسوب می‌شود و در کاهش آلودگی هوا تأثیر بسزایی دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا قرار شد از منابع اشخاص حقیقی و حقوقی تا سقف ۱,۲۰۰ میلیارد تومان استفاده کنیم تا بتوان مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد، در واقع به ازای پروانه‌های ساختمانی که در سال جاری و آینده صادر می‌شود، تهاتر و بدهی پیمانکاران این پروژه‌های شهرداری تسویه خواهد شد.

سامع تصریح کرد: تا پایان سال بازپرداخت تعهدات به پیمانکاران مربوط به پروژه‌های قطار شهری و خرید اتوبوس عددی بالغ بر ۳,۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم بیشترین عدد نسبت سال‌های گذشته بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: موضوع دیگر درباره واگذاری خدمات تجمیع ساختمان‌های شهرداری به بخش خصوصی است که مجوز برگزاری مزایده صادر شده، همچنین تشریفات قانونی آن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه شورای اسلامی شهر اصفهان در سال آینده مربوط به اجرای پروژه‌های عمرانی است، در این راستا برنامه و بودجه تا پایان مهلت قانونی خود به تصویب شورا رسید و توانستیم یکم اسفند آن را به شهرداری ابلاغ کنیم، البته تمهیدات و مقدمات مربوط به اجرای پروژه‌ها از قبیل تأمین محل، تملک، طراحی و موارد مربوط به مناقصه فراهم است که یک ماه از لحاظ زمانی جلوتر هستیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آماده‌سازی شهر برای ایام پایانی سال تصریح کرد: حوزه خدمات شهری اقداماتی از قبیل زیباسازی، نظافت شهری، ساماندهی فضای سبز و حوزه حمل‌ونقل نیز ساماندهی حجم ترددها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه خانه تکانی شهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: واکاری درختان شهر برای جایگزینی درختان آسیب‌دیده و خطرآفرین در دستور کار شهرداری است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به هم‌زمانی نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی مختلفی از سوی شهرداری تدارک دیده شده است.

کد خبر 733164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.