۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
روز جهانی مهندس + تاریخچه و شعار

روز جهانی مهندس هر سال ۴ مارس (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) به‌منظور قدردانی از دستاوردهای مهندسان و مشارکت آن‌ها در ساخت‌وساز و زیرساخت‌های ساختمانی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جهان تمرکز فزاینده‌ای بر تشویق دانشجویان برای علاقه‌مندی به مفاهیم مهندسی و تحصیل در آن در سطوح عالی آموزش دارد. مهندسی حرفه خشک و سختی نیست که به‌نظر می‌رسد و با آموزش و راهنمایی مناسب می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد، به‌ویژه که به‌واسطه داشتن شاخه‌های متعدد، این رشته پاسخگوی هرگونه علاقه‌مندی، همچنین به‌ارمغان‌آورنده یک شغل پایدار با حقوق و مزایای خوب است.

روز جهانی مهندس + تاریخچه و شعار

روز جهانی مهندسی

روز جهانی مهندس هر سال در چهارم مارس، با حمایت مشترک سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و فدراسیون جهانی سازمان‌های مهندسی (W.F.E.O.) برگزار می‌شود تا از دستاوردهای مهندسان و مشارکت آن‌ها در ساخت‌وساز و زیرساخت‌های ساختمانی قدردانی کند. در این روز همچنین تمرکز بیشتری روی مهندسی و چگونگی علاقه‌مند کردن نسل‌های آینده به آن انجام می‌گیرد. امروزه اهداف روز جهانی مهندس شامل توسعه پایدار نیز می‌شود و منبع الهام بسیاری از مهندسان مشتاق است.

روز جهانی مهندس هر سال جامعه مهندسی بین‌المللی را برای جشن گرفتن دستاوردهای مهندسی متحد می‌کند و جوانان تشویق می‌شوند تا در فعالیت‌های مهندسی و حوزه‌های مرتبط با آن مشارکت کنند.

تاریخ روز جهانی مهندس ۱۴۰۲

روز جهانی مهندس هر سال چهارم مارس مصادف با چهاردهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

روز جهانی مهندس + تاریخچه و شعار

تاریخچه روز جهانی مهندس

فدراسیون جهانی سازمان‌های مهندسی (W.F.E.O.) چهارم مارس ۱۹۶۸ در پاریس فرانسه تأسیس شد و یک سازمان جهانی و غیردولتی برای متحد کردن انجمن‌های مهندسی بین‌المللی است که از زمان تأسیس به‌نحوی خستگی‌ناپذیر در راستای پیشرفت مهندسی به‌عنوان راه‌حلی برای مسائل بین‌المللی و ملی تلاش کرده است. این گروه همچنین اعضای خود را تشویق می‌کند که در تلاش‌های بین کشوری برای ایجاد جهانی پایدار و عادلانه از طریق مهندسی و ساخت‌وساز شرکت کنند.

روز جهانی مهندس اولین بار در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان تأکیدی بر این امر برگزار شد که مهندسی می‌تواند یک حرفه خوشحال‌کننده باشد، زیرا نوآوری‌های یک مهندس در زندگی روزمره بشر مفید است.

شعار روز جهانی مهندس ۲۰۲۴

شعار روز جهانی مهندس ۲۰۲۴، «راه‌حل‌های مهندسی برای جهانی پایدار» تعیین شده است و مطابق با آن دانشجویان مهندسی تشویق می‌شوند تا به‌صورت تیمی برای یک مشکل جهانی در دنیای واقعی کار کنند؛ این موضوع همچنین در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، روی ابتکار کلیدی سبز شدن و حل چالش‌هایی تمرکز دارد که هسته اصلی آن‌ها اقدامات اقلیمی است.

روز جهانی مهندس + تاریخچه و شعار

کد خبر 733118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.