سراوان، رکوردار بیشترین رفع تصرفات اراضی دولتی در کشور شد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان گفت: این شهرستان در سال‌جاری با حدود ۱۶۰ هکتار رکوردار بیشترین رفع تصرف اراضی دولتی در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، حامد ریگی اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی با اجرای احکام قطعی قضائی این اراضی در پهنه این شهرستان به ارزش حدود ۸۴ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.

وی ادامه داد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی این اداره به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان تصریح کرد: همچنین به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح شهرستان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که براین اساس در این سال‌ها برای اطلاع‌رسانی با نصب تابلو، علائم هشداردهنده و دیوارنویسی، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.

ریگی حفاظت و صیانت از اراضی ملی را وظیفه مهم و ذاتی این اداره عنوان کرد و افزود: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه گویای چهار رقمی ۱۶۵۶ نیز آماده دریافت هرگونه تخلفات در زمینه زمین خواری اراضی دولتی است.

کد خبر 732903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.