ارتقای پیاده‌روی در شهر آلمانی با برنامه‌ریزی شهری جامعه‌محور

نورنبرگ آلمان از ساکنان خود دعوت کرده است تا در برنامه‌ریزی پروژه‌های توسعه شهری با تمرکز بر گسترش مناطق عابران پیاده شرکت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات شهری نورنبرگ آلمان اظهار کردند که تمرکز طرح‌های توسعه شهری فعلی که بر حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه‌سواری قرار دارد، به سمت ترافیک عابران پیاده تغییر خواهد کرد، همان‌طور که استراتژی تردد شهر از سال ۲۰۲۱ شامل برنامه‌هایی برای گسترش و ایجاد مناطق دوستدار عابر پیاده می‌شود.

مقامات شهر از ساکنان دعوت کردند تا با مشارکت در برنامه‌ریزی‌ها برای این اقدام، پیشنهادهای خود را برای بهبود محله‌های خود به شورای شهر ارسال کنند. مسئولان نورنبرگ ضمن اشاره به محوریت فعلی خودروها در اکثر مناطق عمومی شهر، تأکید کردند که محیط زیست و طبیعت دیگر نمی‌تواند اثرات منفی افزایش تعداد خودروها در شهر را برطرف کند، بنابراین سال گذشته یک استراتژی ترافیکی عابران پیاده توسط مقامات شهری اتخاذ شد که طبق ادعای آن‌ها به کاهش تعداد تصادفات، بهبود کیفیت زندگی در نورنبرگ و افزایش اثرات مثبت زیست‌محیطی در آن کمک می‌کند. این استراتژی مطابق با کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق افراد دارای معلولیت است، زیرا دسترسی را بهبود می‌بخشد و به افراد معلول کمک می‌کند تا راحت‌تر در شهر تردد کنند.

ارتقای پیاده‌روی در شهر آلمانی با برنامه‌ریزی شهری جامعه‌محور

نورنبرگ دارای سه هویت شهری است که شامل تاریخی و دنج با قلعه‌های برجای‌مانده از قرن یازدهم، شهری مدرن با شهرت برای کسب‌وکار، پایداری و فناوری پیشرفته زیست‌محیطی و شهری با تاریخ تاریک‌تر به‌عنوان مرکز فعالیت‌های نازی‌ها قبل و در طول جنگ است. امروزه نیز شهری گردشگری با امکانات فوق‌العاده، موقعیت مکانی بسیار قابل دسترس، اعتبارهای سبز بالا با عناوینی همچون کلان‌شهر ارگانیک، شهر تجارت منصفانه، منطقه مدل اکو و پایدارترین شهر آلمان است. این مزایا آن را به مکانی ایده‌آل برای استراحت در یک شهر سبز یا برگزاری یک رویداد پایدار تبدیل می‌کند.

این شهر میزبان مجموعه‌ای از گروه‌ها و سازمان‌های غیردولتی است که در راستای ارتقای پایداری فعالیت می‌کنند و در همکاری با یکدیگر و سازمان‌های شهری در پروژه‌های پایداری، محصولات یا خدمات پایدار را ارائه می‌دهند. پروژه حاضر بخشی از تلاش‌های این شهر برای تبدیل شدن به شهری سبزتر و خوشایندتر محسوب می‌شود.

ارتقای پیاده‌روی در شهر آلمانی با برنامه‌ریزی شهری جامعه‌محور

کد خبر 732841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.