ایتالیایی‌ها در مسیر بی‌طرفی آب‌وهوایی

۹ شهر ایتالیا در مجموع برای شرکت در مأموریت شهرهای کمیسیون اروپا برای ۱۰۰ شهر هوشمند و بی‌طرف آب‌وهوایی تا سال ۲۰۳۰ انتخاب شدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا ۱۰۰ شهر را از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تشویق کرد پیش‌نویس قراردادهای شهر آب‌وهوایی تهیه کنند. این قرارداد شامل یک استراتژی جامع برای دستیابی به بی‌طرفی آب‌وهوایی در همه بخش‌ها از جمله انرژی، ساختمان‌ها، مدیریت زباله و حمل‌ونقل، همچنین برنامه‌های سرمایه‌گذاری مربوطه خواهد بود. در مجموع ۳۷۷ شهر اروپایی برای عضویت در این مأموریت درخواست داده‌اند.

هدف این پروژه تبدیل شهرهای منتخب به مراکز نوآوری است و در نهایت این امکان را در اختیار همه شهرهای اتحادیه اروپا قرار می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ از نظر آب‌وهوایی خنثی شوند. شهرهای منتخب از پیشگامان اروپایی خواهند بود که اهداف بالاتری را تعیین و راه را برای آینده‌ای سالم‌تر و سبزتر برای همه هموار می‌کنند.

ایتالیایی‌ها در مسیر بی‌طرفی آب‌وهوایی

شهرهای ایتالیایی منتخب در مأموریت شهرها

شهردار رم در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد که این اقدام فرصتی فوق‌العاده است که شهرها را به آزمایشگاهی واقعی از یک گذار مناسب زیست‌محیطی و نوآوری گسترده تبدیل می‌کند که کیفیت زندگی شهروندان را بهبود می‌بخشد، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد می‌کند و نابرابری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

دیگر شهرهایی که برای این برنامه انتخاب شدند برگامو، بولون، فلورانس، میلان، پادووا، پارما، پراتو و تورین هستند. ایتالیا هم‌چون آلمان با توجه به تعداد شهرهای انتخاب‌شده خود برای این برنامه، دومین کشور پس از فرانسه است که بیشترین نمایندگی را در مأموریت شهرهای کمیسیون اروپا دارد.

شهردار تورین در این راستا اظهار کرد که پایداری زیست‌محیطی یک چالش بزرگ است و شهرها نقش مهمی در ایجاد جوامع سبزتر دارند. وی به رسمیت شناخته شدن در این برنامه را عاملی مهم در پیشرفت تورین به سمت اهداف سبز دانست. شهردار فلورانس نیز ضمن ابراز رضایت از انتخاب شهر خود در میان ۱۰۰ شهر انتخاب‌شده توسط اتحادیه اروپا برای دست‌یابی به هدف قرارداد سبز بی‌طرفی آب‌وهوایی اروپا تا سال ۲۰۳۰، این اقدام را یک چالش بسیار بلندپروازانه رو به جلو برای تبدیل شدن به شهری هوشمندتر، سبزتر و فراگیرتر معرفی کرد.

ایتالیایی‌ها در مسیر بی‌طرفی آب‌وهوایی

کد خبر 732731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.