تدبیر شهر آمریکایی برای آموزش فرهنگ مصرف آب با کمک مردم

تیم حفاظت از بخش خدمات آب فینیکس یک بازی شبیه‌سازی را برای آزمایش توانایی ساکنان در مدیریت مجموعه آب شهر توسعه داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فینیکس آمریکا برای کمک به درک بهتر این موضوع که «چرا حفاظت از منابع آب اهمیت دارد و هنگام تصمیم‌گیری در مورد مدیریت آب چه مواردی در خطر است»، به طراحی یک بازی شبیه‌سازی خشکسالی با عنوان Drought Sim به‌عنوان یک منبع آموزشی پرداخته است.

هدف تیم حفاظت از آب فینیکس از طراحی این بازی، قدرت بخشیدن به مردم از طریق یک بازی است که آن‌ها را درگیر مسائل شهری می‌کند. بازیکنان باید از مهارت‌های تفکر انتقادی برای اتخاذ تصمیمات سیاست خشکسالی برای شهر خود استفاده کنند و در عین حال عوامل اقتصادی و اجتماعی را برای رفع نیازهای هر شهروند متعادل کنند. بازی خشکسالی در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و شهر به‌دنبال بازخورد عمومی است.

هدف شهر فینیکس برای بیش از ۱۰۰ سال برنامه‌ریزی‌های استراتژیک مرتبط با حفظ آب بوده، در نتیجه دارای یک مجموعه آب قوی و متنوع است. این شهر همیشه به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش منابع، در عین حال تشویق ساکنان به پذیرش فرهنگ حفاظت از آب است.

تدبیر شهر آمریکایی برای آموزش فرهنگ مصرف آب با کمک مردم

نقش سیاست‌گذار آب در بازی

نقشی که به کاربران این بازی شبیه‌سازی‌شده اعطا می‌شود، نقش سیاست‌گذار آب برای یک شهر بزرگ است که تحت‌تأثیر یک خشکسالی سخت قرار دارد. این فرد به خانواده‌ها، شرکت‌ها و مزارع خدمت می‌کند. در این بازی به رهبران شهری زمان داده می‌شود تا راهکارهایی برای برطرف کردن کمبود آب ظرف سه سال ارائه دهند.

بازیکنان از طریق یک داشبورد تعاملی ۹ دور فرصت دارند تا بهترین سیاست‌ها و برنامه‌هایی را انتخاب کنند که نه‌تنها به نفع ساکنان باشد، بلکه مصرف آب و هزینه‌های آن را قبل از اینکه خیلی دیر شود و شهر را به نابودی بکشاند، کاهش دهند.

فینیکس اعلام کرد که این سناریوی وحشتناک برای اهداف آموزشی ایجاد شده است، چراکه شهرهای سراسر ایالات متحده در مدیریت کوتاه‌مدت و بلندمدت منابع آب با پیچیدگی‌های مختلفی روبه‌رو هستند، بنابراین فینیکس این بازی خشکسالی را توسعه داده است تا درک ساکنان عادی خود را از چگونگی انتخاب‌های مدیریت آب و تأثیر این انتخاب‌ها بر زندگی روزمره ارتقا دهد. تیم توسعه‌دهنده این بازی نیز برای طراحی عملی از طریق گوش دادن فعال و دسترسی به جامعه الهام گرفته است.

تدبیر شهر آمریکایی برای آموزش فرهنگ مصرف آب با کمک مردم

کد خبر 732639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.