دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

دولت‌ها در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا انتشار کربن را کاهش دهند و در همین راستا نیز شهرهای بیشتری مردم را به استفاده از دوچرخه به جای خودرو تشویق می‌کنند تا شهری پایدار و با کیفیت برای زندگی شهروندان فراهم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ایجاد شبکه‌ای از مسیرهای دوچرخه‌سواری پیوسته و قابل دسترس یکی از موضوعات مهم طراحی و برنامه‌ریزی شهری است که برای رسیدن به اهداف پایداری و انعطاف‌پذیری مورد توجه مسئولان شهری قرار گرفته است. در این طرح‌ها، مسیرهای دوچرخه‌سواری پیوسته دوچرخه‌سواران از ترافیک موتوری و عابران پیاده جدا می‌کند و مقاصد اصلی شهر، مراکز حمل‌ونقل عمومی و مناطق مسکونی را به هم مرتبط می‌کند. یکی از عواملی که بر محبوبیت دوچرخه‌سواری در شهر تأثیر می‌گذارد، در دسترس بودن و امنیت پارکینگ و امکانات پارک دوچرخه است. یک شهر دوستدار دوچرخه محلی امن را در نزدیکی مکان‌های استراتژیک شهر مانند ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، فروشگاه‌ها، ادارات، مدارس و پارک‌ها به منظور پارک دوچرخه برای مدت طولانی فراهم می‌کند. اجرای طرح‌های اشتراک و اجاره دوچرخه نیز یکی از راه‌هایی است که مردم را برای استفاده از دوچرخه تشویق می‌کند. در شهرهای دوستدار دوچرخه، برنامه‌ریزی برای دوچرخه با برنامه‌ریزی شهری ادغام می‌شود تا شهری قابل زندگی و پایدار برای همه ایجاد کند و کیفیت زندگی، سلامت، محیط زیست و اقتصاد شهر را بهبود ببخشد.

بسیاری از شهرهای جهان به دلیل سیاست‌های دوچرخه‌پسند، مسیرهای مناسب، مناظر زیبا و زیرساخت‌های خوب برای تشویق دوچرخه‌سواران شناخته شده‌اند که بعضی از بهترین آن‌ها در ادامه معرفی می‌شود.

پکن، چین

با وجود افزایش تعداد خودروهای چین در دهه اخیر، پکن همچنان یکی از شهرهای برتر در زمینه طراحی زیرساخت برای دوچرخه‌سواران است. در سراسر این شهر مسیرهای دوچرخه‌سواری وجود دارد و هیچ مکانی در پکن نیست که نتوان با دوچرخه به آن رسید و در هر منطقه تعمیرگاه دوچرخه وجود دارد که نگرانی در این مورد را به حداقل می‌رساند. هوتانگ‌ها کوچه‌های باریکی در این شهر هستند که از مناطقی با اقامتگاه‌های سنتی می‌گذرند و ترافیک کمتری نسبت به سایر مکان‌های شهر دارند و به همین علت میان دوچرخه‌سواران دارای محبوب ویژه‌ای هستند. با این حال، ایمنی مسئله‌ای است که کمتر در این شهر رعایت می‌شود، دوچرخه‌سواران کمتر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و اغلب، قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند که منجر به تصادف می‌شود.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

کیوتو، ژاپن

تعداد زیادی از افراد در توکیو با دوچرخه رفت‌وآمد می‌کنند و برخی حتی با دوچرخه کار می‌کنند، با وجود باریک بودن مسیرهای دوچرخه‌سواری، راکبان از مهارت کافی برخوردارند و جریان بسیار منظمی از دوچرخه‌سواری در شهر جریان دارد. علاوه بر این، مسیرهای میان‌بر زیادی در کوچه‌های باریک وجود دارد که می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان شود. چیزی که دوچرخه‌سواری را برای افراد تازه‌وارد آسان می‌کند این است که شهر دارای طراحی شبکه مسیرهای منظم است و امکان گم کردن مسیر را به حداقل می‌رساند.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

ججو، کره

یکی از بهترین مکان‌ها برای دوچرخه‌سواری، ججو در کره جنوبی است که بزرگترین جزیره کره و یک مقصد گردشگری محبوب به شمار می‌آید. است. با مجموع ۱۸۲ مسیر دوچرخه‌سواری، این جزیره یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در آسیا است و واقعیتی که آن را جالب‌تر می‌کند مناظر زیبا و چشم‌نوازی است در طول مسیر قابل مشاهده است. ترافیک کم، آب‌وهوای معتدل این جزیره و مسیرهای دوچرخه‌سواری دوطرفه این منطقه را تبدیل به مکانی ایده‌آل برای دوچرخه‌سواری کرده است.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

آنتورپ، بلژیک

شهر بندری آنتورپ در بلژیک یک سیستم قوی اشتراک‌گذاری دوچرخه و رویدادهای «یکشنبه بدون خودرو» را دارد و آن را بدون شک برای دوچرخه‌سواران محبوب کرده است. با اینکه مردم می‌توانند دوچرخه‌های خود را سوار قطار کنند، اما اجاره دوچرخه راه‌حلی بسیار کاربردی‌تر است زیرا کیوسک‌های کرایه دوچرخه در تمام ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی وجود دارند. مسیرهای دوچرخه‌سواری مختلفی در این شهر طراحی شده است که از زیباترین مکان‌ها، مکان‌های برجسته معماری و هنری، مناظر سبز و پانوراما عبور می‌کند تا دوچرخه‌سواری را به فعالیتی لذت‌بخش تبدیل کند.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

کائوسیونگ، تایوان

تایوانی‌ها به استفاده از اسکوتر برای رفت‌وآمدهای شهری شهرت دارند اما بعضی شهرهای این کشور مانند کائوسیونگ دارای شبکه شگفت‌انگیزی از مسیرهای مخصوص دوچرخه هستند که بیش از ۱۵۰ کیلومتر امتداد دارند. استفاده از دوچرخه در کائوسیونگ به دلیل وجود سازمانی که کرایه دوچرخه را در ۵۰ کیوسک در مناطق مختلف شهر ارائه می‌دهد محبوبت فراوانی یافته است. نقشه دقیق مسیرهای دوچرخه‌سواری و جزئیات خدمات در مسیرها نیز در وب سایتی مشخص شده است تا شهروندان بتوانند آن را دانلود و از آن استفاده کنند.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

هانوفر و برمن، آلمان

شهر هانوفر در ایالت نیدرزاکسن آلمان، پارک‌های باشکوهی دارد، و بهترین راه برای بازدید از آنها دوچرخه‌سواری است. هانوفر به لطف زیرساخت‌های با کیفیت و رویدادهایی که دوچرخه‌سواری را ترویج می‌کنند، از جمله «روز بدون ماشین»، به رتبه‌بندی برتر سال ۲۰۲۳ رسید.

برمن یکی دیگر از شهرهای محبوب برای دوستداران دوچرخه در آلمان است، با زمین‌های مسطح و بدون شیب و مسیرهای دوچرخه‌سواری که از شهر عبور می‌کنند و آن را به شهرهای اطراف متصل می‌کنند. برمن همچنین اولین شهر آلمانی است که دارای یک «محله دوچرخه‌سواری» است که ماکزیمم سرعت مجاز در این محله ۳۰ کیلومتر در ساعت است و با اعمال این محدودیت، استفاده از دوچرخه را در اولویت قرار داده است.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

سنگاپور

سنگاپور برای سال‌های متوالی یکی از محبوب‌ترین شهرها برای دوچرخه‌سواران در سراسر جهان است و تعداد علاقه‌مندان به دوچرخه در سنگاپور روزبه‌روز در حال افزایش است. دولت، دوچرخه را به عنوان بخشی از راهکارهای محافظت از محیط زیست خود تبلیغ می‌کند و تاکید آن بر استفاده از دوچرخه علاوه بر یک سرگرمی یا ورزش، بیشتر به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل رسمی است و برای رسیدن به این هدف، تمام شهر را با خطوط دوچرخه پوشانده و هر هفته به مسیرهای اصلی اضافه می‌کند.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

برن، سوئیس

یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواری، پایتخت سوئیس است که سرمایه‌گذاری زیادی در زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری با کیفیت انجام داده است، تسهیلات فراوانی در زمینه طرح‌های اشتراک دوچرخه ارائه کرده است و به‌طور منظم «روزهای بدون خودرو» را برگزار می‌کند. این شهر نرخ مرگ‌ومیر بسیار پایینی در بین دوچرخه‌سواران دارد.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

آمستردام و اوترخت، هلند

هلندی‌ها به‌طور متوسط هر روز ۲.۶ کیلومتر دوچرخه‌سواری می‌کنند و اگر این الگو در سراسر جهان تکرار شود، انتشار سالانه کربن در جهان ۶۸۶ میلیون تن کاهش می‌یابد. آمستردام، پایتخت هلند، در رتبه پنجم شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان قرار دارد و تنها جنبه‌ای که این شهر را از قرار گرفتن در رتبه اول باز داشته است مسئله ایمنی دوچرخه‌سواران است. بیش از هزار تصادف در هر ۱۰۰ هزار تصادف این شهر مربوط به دوچرخه‌سواران است که تقریباً پنج برابر بیشتر از کپنهاگ است.

در عوض اولین رتبه در لیست شهرهای دوستدار دوچرخه سال ۲۰۲۳ مربوط به شهر اوترخت است که بیش از نیمی از جمعیت آن (۵۱ درصد) به دلیل زیرساخت‌های فوق‌العاده دوچرخه‌سواری و شرایط آب‌وهوایی مناسب در زندگی روزمره از دوچرخه استفاده می‌کنند.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

کپنهاگ، دانمارک

پایتخت دانمارک برای دوچرخه‌سواران ایمن، نرخ سرقت دوچرخه بسیار پایین و روزهای بدون خودرو در این شهر بسیار رایج است و همه این موارد دوچرخه‌سواری را اولویت شهروندان برای سفرهای شهری خود قرار داده است. این شهر با بیش از ۵۴۶ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، بیشترین سرمایه گذاری را در زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری می‌کند، به‌طوری که مردم حتی در زمستان نیز به دوچرخه‌سواری ادامه می‌دهند. پیست‌های دوچرخه‌سواری، پل‌های دوچرخه‌سواری روی کانال‌ها، بزرگراه‌های دوچرخه‌سواری و چراغ‌های راهنمایی از جمله سرمایه گذاری‌های این شهر برای دوچرخه‌سواری است.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

مالمو، سوئد

شهر مالمو در سوئد به دلیل زیرساخت‌های باکیفیت و رویدادهای منظم که دوچرخه‌سواری را ترویج می‌کنند، نرخ مرگ‌ومیر پایینی در بین دوچرخه‌سواران دارد و همین موضوع استفاده از دوچرخه را به میزان قابل‌توجهی در بین شهروندان رواج داده است. این شهر مجهز به شبکه گسترده ۵۱۵ کیلومتری از مسیرهای دوچرخه‌سواری مسطح است و مکان‌های بسیاری برای کرایه دوچرخه در طول مسیر وجود دارد، حتی بسیاری از هتل‌ها نیز دوچرخه‌هایی برای اشتراک با مسافران دارند.

دوچرخه‌سواران در این شهرها خوشحال‌ترند

کد خبر 732570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.