مردم از حق انتخاب خود برای ورود نمایندگان شایسته به مجلس استفاده کنند

رئیس دانشگاه تربیت مدرس، حضور در انتخابات را به عنوان حق تعیین سرنوشت خود، یکی از حقوق مسلم هر فرد در جامعه دانست و گفت: دانشگاهیان به طورحتم در روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم در انتخاب نمایندگان صالح و شایسته برای مجلس شورای اسلامی از نقش بسیار موثری برخوردارند.

فرهاد دانشجو که در ارتباط با ضرورت حضور و مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات در واقع به معنای آزادی در معرض انتخاب قراردادن و انتخاب کردن است و اگر این فرآیند به شکل صحیح انجام شود، تعیین سرنوشت جامعه به شکل مناسبی رقم خواهد خورد.

وی افزود: در بخش بیرونی نیز انتخابات به معنای استقلال یک کشور در تعیین سرنوشت خود محسوب می‌شود و استعمارناپذیری، استثمارناپذیری و استکبارناپذیری را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: انتخابات در حقیقت به جامعه کمک خواهد کرد که سرنوشت خویش را بر مبنای استقلال و آزادی تعیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه، حق تعیین سرنوشت که یکی از حقوق مسلم هر فرد در جامعه است، به واسطه انتخابات به ظهور خواهد رسید، مشارکت و حضور پرشور در انتخابات را یک موضوع جدی و حیاتی برای جامعه دانست.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه، دانشگاه به عنوان محل فرهیختگان و تعامل و تبادل آرا و گفت‌وگو به خصوص در حوزه سیاسی است، افزود: ما در دانشگاه به عنوان محیط علم و آموزش با تشخیص این مهم سکوهایی را برای اقدامات تبیینی دانشجویان و اساتید و هر تشکل دارای شناسنامه مشخص قانونی فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: به طوری که آنها بحث می‌کنند و اگر گروه یا فردی را برای انتخابات در نظر دارند، برنامه و عملکرد نماینده خود را برای رفع مسائل و چالش‌های مختلف کشور از جمله حوزه اقتصاد تشریح می‌کنند، اینکه برنامه موردنظر نامزدشان چیست و به چه شکلی است و از چه مسیری قرار است حرکت کنند.

دانشجو تصریح کرد: دانشگاهیان به عنوان عالمان و یکی از اصلی ترین مراجع رجوع جامعه می‌توانند به شکل صحیحی در جامعه روشنگری کرده و در آگاهی بخشی به مردم در انتخاب افراد صالح و شایسته نقش بسیار اثربخش داشته باشند.

وی به نمایندگی از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یکی از ۱۴ دانشگاه برتر کشور، همه مردم آگاه و عالم کشور را به مشارکت و حضور در انتخابات به منظور جاری کردن حق و جلوگیری از استبداد دعوت کرد و افزود: به طور حتم این حق با حضور و مشارکت جاری می‌شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: جاری کردن این حق همان جلوگیری از ایجاد استبداد، ظلم و استکبار است و به طورحتم پیشرفت، توسعه و ترقی کشور با انتخاب افراد شایسته و اصلح رقم خواهد خورد.

منبع: ایرنا
کد خبر 732385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.