مطالبه‌گری و روشن‌گری تضمین رای ملت و پایان انتخابات آغاز فصلی جدید است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطالبه‌گری و روشن‌گری تضمین رای ملت و پایان انتخابات آغاز فصلی جدید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد مقیمی امروز _جمعه یازدهم اسفند_ در بازدید از ستاد خبری خبرگزاری ایمنا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در جمهوری اسلامی و حرکت انقلاب اسلامی، از ابتدا حضرت امام و گروه حاکم بر جریان انقلاب اسلامی پشتوانه خود را مردم قرار دادند، مردمی که به تعبیری تکیه‌گاه ایمانی و الهی نیز دارند و هنگامی که از مردم صحبت می‌کنیم، موضوع صحبت مردمان مؤمن هستند.

وی افزود: هنگامی که در یک کشور سرمایه و پشتوانه مردم است، همه چیز بر مدار مردم می‌چرخد و هنگامی که پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران مردم معرفی شد، مولفه‌هایی از جمله اقتدار، امنیت و پیشرفت متکی بر مردم است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مردمی بودن این نظام، در فضاهای اجتماعی مانند انتخابات، راهپیمایی‌ها و مناسب‌ها بروز می‌کند و حضور مردم مشخص می‌شود و هنگامی که صحبت از جمهوری اسلامی به میان می‌آید، کلمه «جمهوری» به مردم و تأثیر حضور آنها اشاره دارد.

مقیمی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به صورت مؤکد تاکید دارند که حضور مردم برکاتی دارد و معجزه می‌کند؛ حضور مردم به نوعی محاسبات دشمنان را بر هم می‌زند و میزان حضور مردم در صحنه‌ها در نوع، کیفیت و میزان دشمنی دشمنان مؤثر است‌.

وی گفت: در صورتی که حضور مردم کاهش یابد، جسارت دشمنان افزایش میابد و هرچه حضور مردم بالاتر رود، دشمنان متوجه می‌شوند که جمهوری اسلامی همچنان بر قوت خود باقی است و حضور مردم وجود دارد و لذا محاسبات دشمنان بر هم می‌خورد.

مطالبه‌گری و روشن‌گری تضمین رای ملت و پایان انتخابات آغاز فصلی جدید است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کسانی که در سراسر دنیا چشم به مردم ایران، پرچم و حرم دارند و از دوستان جمهوری اسلامی هستند، هنگامی که قوت و قدرت حضور مردم ایران را می‌بینند، خوشحال می‌شوند و در سنگرهای خود انرژی و انگیزه مضاعفی برای انجام مأموریت‌های الهی خود می‌گیرند.

مقیمی با بیان اینکه حضور مردم برای دشمن مایه یاس و برای دوستان مایه امیدواری است، افزود: وحدت و انسجام داخلی نیز با حضور مردم در صحنه‌ها مشخص می‌شود و هنگامی که شاهد اعلام میزان بالایی از مشارکت باشیم، نشان از اتحاد و انسجام ملی دارد و نشان می‌دهد که مردم در کنار تمام مشکلات و گله‌هایی که دارند، آنجایی که موضوع آرمان‌ها و آب و خاک کشور، عقاید و خط قرمزها باشد، حضور می‌یابند و پای کار می‌آیند.

وی تصریح کرد: امروز هنگامی که مردم رأی می‌دهند، آخر کار نیست و به تعبیری آغاز فصلی جدید است و از فردا باید جریان روشن‌گری و مطالبه‌گری روی نمایندگان و برگزیدگان فعال شود و این چراغ روشن‌گری و مطالبه‌گری باید همواره روشن باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از مجلس خبرگان، مطالبات رهبری و از مجلس شورای اسلامی مطالبات و مشکلات استان‌ها و شهرها باید پیگیری شود، ادامه داد: مطالبه‌گری و روشن‌گری تضمین رأی ملت است و یکی از ظرفیت‌هایی که در این روشن‌گری و مطالبه‌گری نقشی جدی دارند، خبرنگاران به عنوان پیشانی این موضوع و رسانه‌ها به عنوان پیشخوان و پیشگام اصلی این موضوع است.

مقیمی گفت: هیچ سالی در خصوص حضور حداکثری و تبیین نقش مردم و اثر رأی مردم صحبت نشده بود که البته این موضوع با فرمان مقام معظم رهبری اتفاق افتاد و رسانه‌ها نیز در بحث دعوت و تبیین مردم گام‌های مؤثری برداشتند، خبرگزاری ایمنا نیز به وضوح در این مسیر گام‌هایی برداشته است و رسانه‌ها در قانع کردن و دعوت مردم مؤثر واقع شده‌اند؛ امید است روشن‌گری و مطالبه‌گری از فردا آغاز شود و مسئولیت اصلی به انجام برسد.

مطالبه‌گری و روشن‌گری تضمین رای ملت و پایان انتخابات آغاز فصلی جدید است

کد خبر 732145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.