آغاز فرایند رای‌‎گیری در ۸۷۳ شعبه استان بوشهر

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری با رای گیری در ۸۷۳ شعبه اخذ رای این استان راس ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اکبر پورات ظهار کرد: در این دوره از انتخابات از جمعیت یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفری این استان ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

وی با اشاره به ۴۲ هزار ۹۷۶ رأی اولی بوشهری افزود: از مجموع ۱۵۸ داوطلب تأیید صلاحیت شده نهایی توسط شورای نگهبان برای مجلس شورای اسلامی ۱۱۸ نفر در عرصه رقابت انتخاباتی باقی مانده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: همچنین برای تعیین یک کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ۲ داوطلب در عرصه انتخابات حضور دارند.

پورات ادامه داد: از مجموع شعب اخذ رأی استان بوشهر ۵۶۰ شعبه ثابت و ۲۲۳ شعبه سیار است.

وی تصریح کرد: صندوق‌های رأی سیار برای مناطق دریایی، سخت گذر، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، مناطق صنعتی و پیمانکاری نیز پیش‌بینی شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار نماینده در حوزه‌های انتخابیه " بوشهر، گناوه و دیلم"، " دشتستان"، " دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

کد خبر 732095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.