برنامه‌ریزی سفر 3 روز به قشم زیبا

قشم در جنوب ایران آغوش خودش را برای پذیرایی از تمام گردشگرانی که عازم این خطه هستند باز کرده است. اغلب کسانی که عازم قشم می‌شوند می‌خواهند با سبک و سیاق زندگی در جنوب ایران بیشتر آشنا شوند.

البته دیدن جاذبه‌های متفاوت و خاص قشم و شکم‌چرانی در این منطقه هم می‌تواند یکی از دلایل سفر به این منطقه در نظر گرفته شود. برای شروع یک سفر سه روزه به قشم آماده هستید؟

روز اول سفر به قشم و خرید بلیط پرواز قشم و تماشای جاذبه‌های قشم

جزیره قشم در استان هرمزگان واقع شده و به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران شناخته می‌شود. قدمت زندگی در این جزیره به دوران مادها برمی‌گردد و رد پای گذشتگان در این جزیره دیده شده است. برای رسیدن به قشم باید به بندرعباس بروید و سپس عازم این جزیره شوید.

سفر به قشم به صورت زمینی از تهران حدود 20 ساعت زمان لازم دارد؛ بنابراین برای سفرهای کوتاه‌مدت 3 روزه بهتر است بلیط پرواز قشم را تهیه کرده و به سمت این منطقه حرکت کنید. با این روش می‌توانید حداکثر 2 ساعته به جزیره قشم برسید و گشت‌وگذار را در این جزیره شروع کنید.

تماشای جاذبه‌های قشم

پس از اینکه به قشم رسیدید وقت آن است که وجب به وجب این خاک را کشف کنید. در ادامه لیست برخی از دیدنی‌های مشهور و متفاوت قشم را ارائه کرده‌ایم. این دیدنی‌ها را می‌توانید در روز اول سفرتان تماشا کنید و از حضور در جزیره قشم لذت ببرید.

1)سفر به دره ستارگان

زندگی در یک سیاره دیگر چه حسی دارد؟ این همان چیزی است که موقع حضور در دره ستارگان قشم می‌توانید جواب آن را پیدا کنید. خاک این منطقه به خاطر تغییرات شرایط آب و هوایی و بارندگی دچار فرسایش شده و صخره‌هایش تغییر شکل داده‌اند. این تغییرات باعث شده که دره ستارگان به یک منطقه فرازمینی تبدیل شود و کسانی که در قشم حضور دارند اول به دیدن این منطقه بروند.

2)بازدید از غار خربس

در قشم می‌توانید زندگی گذشتگان را در یک نگاه تماشا کنید. غار خربس به عنوان یکی از بقایای دوره ساسانیان در این منطقه حضور دارد و کنده‌کاری‌های آن اثر دست افرادی است که در این منطقه سکونت داشته‌اند. کسانی که به آثار تاریخی علاقه‌مند هستند می‌توانند در همان روز اول سفر به قشم از این جاذبه تاریخی متفاوت دیدن کنند.

3)حضور در جزیره رنگارنگ هرمز

جزیره‌ای با هزاران رنگ و نقش و نگار در قشم به نمایش گذاشته شده که تماشای آن هوش از سر گردشگران می‌رباید. کانی‌ها و سنگ‌های رنگارنگ و ساحل درخشان هرمز یک اثر طبیعی منحصر به فرد است؛ و ساعت‌ها گردشگران را در این منطقه مجذوب زیبایی‌های خودش می‌کند.

روز دوم سفر به قشم و شکم‌چرانی

برنامه‌ریزی سفر 3 روز به قشم زیبا

دست‌پخت جنوبی‌ها معروف است و کسانی که سال‌ها در این منطقه حضور داشته‌اند یا به قشم و جنوب ایران سفر کرده‌اند به این موضوع اشراف دارند.

خوردن ماهی‌های خوشمزه‌ای که همین امروز صید شده‌اند، چشیدن طعم ادویه‌های خوش آب و رنگ و خاص و غذاهای محلی جنوب می‌تواند یک روز سفرتان را از آن خودش کند.

برای شکم‌چرانی در قشم می‌توانید به رستوران‌های معروف این جزیره مانند رستوران قلعه، رستوران خاله، رستوران حاج غفور و رستوران نعیم سر بزنید؛ و انواع سمبوسه، فلافل و غذاهای دریایی مانند صدف، کوسه، خرچنگ و ساندویچ ماهی را در این رستوران‌ها امتحان کنید.

روز سوم سفر به قشم و تفریحات دریایی

در قشم دریا همیشه موج‌هایش را به آرامی به ساحل می‌رساند و گردشگران را مهمان صدای گوش‌نواز خودش می‌کند. برای اینکه سفرتان به قشم را پربارتر کنید می‌توانید ساعت‌ها کنار دریا قدم بزنید، یا اینکه تفریحاتی آبی مانند غواصی، فلای بورد، اسکوتر زیردریایی و اسکی روی آب را امتحان کنید.

سخن پایانی

قشم یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین جزایر ایران است و همه ساله افراد زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند. این جزیره زیبا دیدنی‌های زیادی برای گردشگران دارد، اما در سفرهای کوتاه‌مدت 2 تا 3 روزه لازم است که توریست‌ها برنامه‌ریزی دقیقی برای تماشای قشم و لذت بردن از امکانات این جزیره داشته باشند.

کد خبر 731889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    پارکهای بندر عباس وقشم سرویس بهداشتی ندارند نمیدونم اون شهرداری چکار میکنه دیگه اگه مسافر هم داشته باشند دیگه اونطرفا پیداشون نمیشه
    • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      این شهرداری قشم باید ازدستش شکایت کرد که چرا اینجا سرویس بهداشتی سرویس بهداشتی باید درهر مکان تفریحی باشد وامکانتش کامل ومجهز باشد