محور مجلسی - بروجن پرتصادف‌ترین محور دوطرفه استان / ۳۷ درصد تصادفات به علت واژگونی است

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه محور مجلسی - بروجن پرتصادف‌ترین محور دوطرفه استان است، گفت: بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته بر تصادفات ۱۱ ماه سال جاری، ۳۷ درصد تصادفات در راه‌های استان مربوط به واژگونی و سقوط بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ علی مولوی امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در جلسه بررسی وضعیت تصادف استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی، طی ۱۰ ماه سال جاری، ۶۸۵ نفر در تصادفات راه‌های استان جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به سال گذشته که برابر با ۶۲۷ نفر بوده، ۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود طی مدت مذکور، آمار جانباختگان تصادفات راه‌های استان در محورهایی از جمله نجف‌آباد، اصفهان - شیراز، اصفهان - نائین، اصفهان - شهرکرد و گذرگاه شرق شاهد افزایش آمار و در محورهایی از جمله کاشان - قم، موته - گلپایگان، خور - جندق، نائین - یزد، اصفهان - کاشان و شاهین شهر - کاشان شاهد کاهش آمار جانباختگان تصادفات بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: شاخص ریسک وقوع تصادفات در راه‌های برون‌شهری استان به تفکیک شهرستان برابر با اصفهان ۲۳ درصد، فلاورجان ۱۰ درصد، شاهین شهر و میمه ۱۰ درصد، کاشان ۹ درصد، شهرضا، نجف‌آباد، لنجان، تیران و کرون و مبارکه هر یک برابر با پنج درصد بوده است و سایر شهرستان‌ها نیز ۱۸ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

مولوی ادامه داد: بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته بر تصادفات ۱۱ ماه سال جاری، ۳۷ درصد تصادفات در راه‌های استان مربوط به واژگونی و سقوط و ۶۵ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری بوده است، همچنین ۶۱ درصد تصادفات در روز رخ داده، علت ۴۷ درصد تصادفات نداشتن توجه به جلو ارزیابی شده و بیشترین تصادفات در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادف در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: تصادف در ۳۰ کیلومتری شهرها به دلایلی از جمله افزایش بی‌نظمی های ترافیک در حاشیه شهرها، ناایمن بودن دسترسی‌های محلی و تقاطع‌های موجود، خستگی، عجله و شتاب رانندگان، تراکم بالای ترافیک در ورودی شهرها و نامناسب بودن روکش آسفالت، افزایش دارد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه محور مجلسی - بروجن پرتصادف‌ترین محور دوطرفه استان بوده است، اضافه کرد: آمار تصادفات فوتی و جرحی در آزادراه کاشان - اصفهان نیز حائز اهمیت و توجه است، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در این آزادراه، نواقص موجود شامل استحکام نداشتن حفاظ‌های نصب شده و اتصال نامناسب یا اتصال نداشتن گاردریل با پایه بوده است.

مولوی افزود: دیگر نواقص موجود شامل نقص نصب علائم و تجهیزات هشداردهنده، رعایت نشدن اصول ایمنی در فضای بین حفاظ‌ها، نامناسب بودن روکش آسفالت، اختلاف سطح جاده یا حریم راه بدون حفاظ مناسب و شیب رانی استاندارد و به‌روز نشدن سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک در طول سالیان اخیر است.

وی با اشاره به توقیف سیستمی ۳۲۹۷ خودرو با سرعت‌های بحرانی تصریح کرد: بر اساس تحلیل‌های انجام شده در خصوص تصادفات آزادراه امیرکبیر، ۶۴ درصد تصادفات در پی نداشتن توجه به جلو و ۶۶ درصد تصادفات در طول روز رخ داده است، ۷۲ درصد تصادفات آزادراه امیرکبیر مربوط به خودروهای سواری، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پرتصادفات‌ترین روزها و ساعات بین ۰۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ پرتصادف‌ترین ساعات تشخیص داده شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه نیازمند ترمیم و بهسازی آسفالت آزادراه اصفهان - کاشان - قم هستیم، ادامه داد: تسریع در جایگزینی نیوجرسی مفصل‌دار استاندارد به جای گاردریل‌ها، برون‌سپاری احداث ایستگاه‌های امنیت و سلامت تا قبل از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳، اصلاح و ایمن‌سازی ورودی و خروجی معادن به راه‌های اصلی و چاره‌انیشی برای حل معضل بالا بودن میانگین فوت مجروحان ناشی از تصادفات از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

مولوی گفت: نمایش مختصات جغرافیایی امدادخواه تصادفات جاده‌ای جهت تعیین دقیق محل رخداد حادثه و امدادرسانی به موقع به امدادخواهان، الزام معادن فعال استان نسبت به نصب باسکول استاندارد در محل بارگیری جهت پیشگیری از آسیب به راه، همکاری همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات در راستای ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل و تسریع در بهره‌برداری از رینگ سوم آزادراه کنار گذر شرق اصفهان با توجه به تراکم بالای ترافیک در ورودی‌های جنوب اصفهان و نداشتن راه جایگزین هنگام بحران از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 731655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.