ابتکار فلورانس برای مقابله با آلودگی هوا

شهرداری فلورانس به‌منظور مقابله با آلودگی هوا، با ارائه تخفیف‌های قابل‌ توجه برای خرید بلیت‌های فصلی به تشویق استفاده از حمل‌ونقل عمومی در راستای کاهش مه‌دودها و بهبود کیفیت هوای شهر پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فلورانس ایتالیا در مسیر مقابله با آلودگی هوا و کاهش مه‌دودها در راستای بهبود کیفیت هوا به کمک استفاده از حمل‌ونقل عمومی، بلیت‌های فصلی تراموا، اتوبوس و قطارها را برای دانش‌آموزان دبیرستانی و خریداران جدید به ۵۰ یورو و هم‌زمان قیمت‌ها را برای مشترکان قدیمی ۱۵ درصد کاهش داد.

فلورانس تخمین می‌زند با این ابتکار تقریباً ۱۵ هزار تخفیف جدید برای دانش‌آموزان، هشت هزار یا بیشتر به دارندگان بلیت‌های جدید و تقریباً ۲۰ هزار تخفیف برای مشترکان قدیمی ارائه خواهد شد. شهرداری مابه‌التفاوت هزینه‌های بلیت‌ها را پوشش خواهد داد.

ابتکار فلورانس برای مقابله با آلودگی هوا

مقامات شهری اعلام کردند که ساکنان می‌توانند برای دریافت کد تخفیف خرید بلیت‌های فصلی درخواست‌های خود را به‌صورت آنلاین ثبت و یک بلیت یک‌ساله دریافت کنند که به دو بخش شش‌ماهه تقسیم شده است.

شهرداری فلورانس نیز تأکید کرد که استفاده از این بلیت‌ها پیگیری خواهد شد و کاربران باید حداقل ۳۰ سفر را تا پایان سال ثبت کنند تا واجد شرایط دریافت تخفیف‌های بیشتر باشند. در واقع چنانچه فرد طی شش ماه اول به معیارهای مشخص‌شده پایبند باشد، بلیت شش‌ماهه دوم نیز برای وی با ۵۰ یورو قابل تمدید است، در غیر این صورت باید ۱۱۰ یورو بپردازد.

کاربران بلیت‌های فصلی حمل‌ونقل عمومی فلورانس می‌توانند حداکثر دو سفر در روز را ثبت کنند که تردد آن‌ها در برنامه IF ردیابی و در یک بخش اختصاصی نمایش داده می‌شود.

ابتکار فلورانس برای مقابله با آلودگی هوا

مقامات شهر خاطرنشان کردند که این طرح اثرات مثبت اقتصادی و زیست‌محیطی بسیاری به‌دنبال خواهد داشت، زیرا به خانواده‌ها در صرفه‌جویی هزینه‌های تردد خود کمک می‌کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

شهردار فلورانس اظهار کرد که این ابتکار اولین طرح در نوع خود است که توسط یک شهر بزرگ ایتالیایی معرفی می‌شود و هدف آن تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی داخل شهر به‌منظور کاهش ترافیک و آلودگی است. وی افزود این طرح نه‌تنها به خانواده‌ها کمک، بلکه دانش‌آموزان را نیز تشویق می‌کند که با احترام بیشتری نسبت به محیط زیست رفتار کنند.

ابتکار فلورانس برای مقابله با آلودگی هوا

کد خبر 731579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.