برق مصرفی منطقه ۳ شهرداری اصفهان به صفر رسید

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: با نصب پنل خورشیدی و تولید برق در بام ساختمان این منطقه، میزان برق منطقه ۳ به صفر رسید.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش روزافزون انرژی برق اظهار کرد: شهرداری اصفهان در راستای کنترل مصرف انرژی برق طی یک برنامه ۱۰ ساله تحت عنوان «شهرداری خورشیدی» طرحی را تدوین کرده که این نهاد باید مطابق آن در مدت ۱۰ سال، ۱۰۰ درصد میزان مصرف برق که حدود ۲۲ مگاوات است را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کند.

وی با اشاره به جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی افزود: بر همین اساس معادل بخشی از انرژی برق مصرفی ساختمان، پنل خورشیدی در برخی مناطق نصب و به شبکه سراسری تولید برق متصل شده‌اند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بام ساختمان این منطقه واقع در خیابان کمال اقدام به احداث نیروگاه برق کردیم که در حال حاضر با ۷۵ کیلووات تولید برق مصرفی خود، استفاده از انرژی این منطقه را به صفر رسانده است.

کلاهدوزان ادامه داد: بر اساس رده‌بندی استاندارد جهانی تولید انرژی دوستدار محیط زیست همگام با انرژی، انرژی صفر، انرژی مضاعف وجود دارد که منطقه ۳ شهرداری اصفهان در رده انرژی صفر و جایگاه منحصر به فرد قرارگرفته است.

وی گفت: منطقه ۳ شهرداری اصفهان نخستین منطقه‌ای است که به اندازه مصرف برق خود توانسته است برق تولید کند و علاوه بر تولید انرژی‌های پاک کمک به محیط زیست تجدید پذیر، درآمدزایی نیز به همراه داشته باشد.

کد خبر 731563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.