اولویت‌بخشی به جوانان در برنامه‌ریزی شهری دوبلین

جوانان دوبلین، پایتخت ایرلند، خواستار وجود پارک‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری بیشتری در شهر خود هستند و مسئولان این خواسته‌ها را در اولویت برنامه‌ریزی شهری قرار داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک نظرسنجی از جوانان در دوبلین نشان داد که آن‌ها خواستار پارک‌ها، مسیرهای دوچرخه‌سواری و مراکز جوانان بیشتری را در شهر هستند.

شهردار دوبلین معتقد است که شنیدن صدای جوانان و توجه به آن‌ها برای همکاری با شورای شهر در آینده و پیاده‌سازی بعضی از این ایده‌های آن‌ها اهمیت زیادی دارد، بنابراین باید محیطی برای شنیدن این صدا ایجاد شود. نظرسنجی انجام‌گرفته نیز به‌عنوان بخشی از انجمن شهردار دوبلین انجام گرفت و در آن از جوانان خواسته شد تا نظرات خود را در مورد هر آن چیزی بگویند که دوست دارند بیشتر در شهر ببینند و انجام دهند. هدف از آن نیز آگاهی از تمام تغییراتی بود که می‌تواند در صورت انجام، توجه جوانان شهر را به خود جلب کند و مورد استقبال آن‌ها قرار گیرد.

اولویت‌بخشی به جوانان در برنامه‌ریزی شهری دوبلین

پیش از این نیز دوبلین از دانش‌آموزان ۱۰ تا ۱۵ ساله خواسته بود ایده‌هایی را برای رفع موانع دوچرخه‌سواری در مسیرهای خود به مدرسه ارائه دهند. آن‌ها نیز ایده‌های خود را در اکتبر سال گذشته به‌عنوان بخشی از پروژه قهرمانان دوچرخه با هدف ترویج دوچرخه‌سواری در شهر به شهردار ارائه کرده بودند.

وی از پروژه قهرمانان دوچرخه به‌عنوان بخشی از ابتکار مؤسسه نوآوری و فناوری اتحادیه اروپا برای حمایت از تحرک شهری یاد کرد و کار با کودکان برای تجسم مجدد فضای شهر خود به‌منظور رفع نیازهایشان را عاملی کمکی برای مسئولان شهری دانست، چراکه ایده‌های آن‌ها بر برنامه‌ریزان، مهندسان و سیاستمداران تأثیر می‌گذارد تا برنامه‌های خود را با نیازهای حمل‌ونقل کودکان تطبیق دهند.

علاوه بر این، کودکان ایده‌های خلاقانه و هوشمندانه‌ای را برای سفر ارائه و کمک می‌کنند فضای عمومی دوبلین به حمایت از سلامت، تنوع زیستی و مقابله با تغییرات آب‌وهوا اختصاص پیدا کند.

اولویت‌بخشی به جوانان در برنامه‌ریزی شهری دوبلین

نتایج نظرسنجی جدید نیز حاکی از آن بود که جوانان خواستار مسیرهای دوچرخه‌سواری، پارک‌ها و مراکز جوانان بیشتری هستند و بیشترین درخواست‌های آن‌ها شامل مراکز ورزشی، پارک‌های اسکیت، فضاهای پیک‌نیک، مدارس ترکیبی، مناطق شنا و سینما بود؛ به این ترتیب شهردار در اوایل ماه جاری بیانیه‌ای امضا کرد و متعهد شد که به‌عنوان اولین گام دوچرخه‌سواری را به یک روش حمل‌ونقل کاملاً قابل دسترس برای همه تبدیل کند، زیرا دوچرخه‌سواری یکی از سالم‌ترین، پاک‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در جهان است.

کد خبر 731536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.