کاهش استفاده از خودرو با افزایش محبوبیت دوچرخه‌ها در کلن

کلن آلمان با افزایش هرچه‌ بیشتر محبوبیت دوچرخه‌سواری، شاهد کاهش استفاده از خودرو بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کلن، چهارمین شهر بزرگ آلمان و یکی از بنادر داخلی مهم اروپا و پایتخت تاریخی، فرهنگی و اقتصادی منطقه راینلند آلمان است. بررسی‌های این شهر در سال ۲۰۲۰ نشان‌دهنده افزایش ۱۱ درصدی تعداد دوچرخه‌سواران نسبت به سال قبل از آن بود که یک رکورد جدید را در تاریخ حمل‌ونقل آن نشان می‌داد.

ترویج دوچرخه‌سواری بخش مهمی از استراتژی سیستم حمل‌ونقل پایدار و هوای پاک کلن است، چراکه دوچرخه‌سواری در کوتاه‌مدت بیشترین پتانسیل رشد را در بین تمام وسایل حمل‌ونقل در انجمن محیط زیست دارد. این شهر نیز طی سال‌های متوالی با اقدامات گسترده موفق شد دوچرخه‌سواری را جذاب‌تر و ایمن‌تر کند.

کاهش استفاده از خودرو با افزایش محبوبیت دوچرخه‌ها در کلن

کلن همچنین به‌منظور ثبت دقیق حجم ترافیک و بررسی نتایج حاصل از این داده‌ها به راه‌اندازی ایستگاه‌های آمارگیری متعدد برای شمارش ترافیک موتوری و دوچرخه پرداخت. این شهر به‌تازگی در مورد اثربخشی ابتکارات تردد خود گزارش داده و تأکید کرده است که این ابتکارات در حال افزایش هستند.

کلن همچنین از برنامه‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای حمایت از این روند و پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای چنین پروژه‌های توسعه‌ای خبر داد.

کاهش استفاده از خودروها در کلن آلمان

کلن با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌گرفته در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۳ که بیش از ۶ هزار خانوار در آن شرکت کردند، اعلام کرد که ساکنان شهر از خودروهای خود برای ۲۵ درصد از تمام سفرها استفاده می‌کنند. این رقم نسبت به حدود ۳۵ درصد سال ۲۰۱۷ و ۴۳ درصد در سال ۲۰۰۶ شاهد کاهش قابل توجهی بوده است. علاوه بر این، پیاده‌روی در کلن افزایش تقریباً ۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد و به ۳۳ درصد رسیده است. دوچرخه‌سواری نیز با رشد هفت درصدی مواجه بوده و به ۲۵ درصد رسیده است.

کاهش استفاده از خودرو با افزایش محبوبیت دوچرخه‌ها در کلن

استفاده از حمل‌ونقل عمومی تقریباً ۴ درصد کاهش داشته و رقم ۱۷ درصد را نشان می‌دهد که مقامات شهری علت احتمالی این کاهش را الزام پایبندی به قوانین استفاده از ماسک می‌دانند. با این حال تردد در کلن در حال پایدارتر شدن و ابتکارات جابه‌جایی در حال مؤثر واقع شدن است.

مقامات کلن خاطرنشان کردند هرچند رفتار تردد به‌طور قابل‌توجهی بین مناطق سراسر شهر متفاوت است، سهم ترافیک عابر پیاده در مرکز شهر با رقم ۳۸ درصد بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است. میانگین مسافت سفر نیز از ۳.۶ کیلومتر در سال ۲۰۱۷ نیز به ۳.۲ و میانگین مسافت روزانه سفر از ۳۲ به ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 731520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.