رقابت ۴۴ نفر در حوزه بهار و کبودراهنگ برای تصاحب صندلی سبز مجلس

فرماندار بهار گفت: انتخابات یکی از مهمترین مصادیق مردم سالاری دینی و نمود مشارکت مردم در اداره جامعه و تعیین سرنوشت خویش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مجتبی فیض الهی امروز _سه‌شنبه هشتم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد واجدین شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه ۲۱۶ هزار و ۱۰۴ نفر هستند.

وی افزود: در شهرستان بهار ۱۰۲ هزار و ۶۷۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این شمار ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر زن و ۵۲ هزار و ۳۶۴ نفر مرد هستند و ۱۵۰۰ نفر رأی اولی در انتخابات شرکت خواهند کرد.

فرماندار بهار ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ ۱۱۳ هزار و ۴۳۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این شمار ۵۵ هزار و ۵۸۰ نفر زن و ۵۷ هزار و ۸۵۰ نفر مرد هستند و ۱۵۰۰ نفر رأی اولی در انتخابات شرکت خواهند کرد و برای نخستین بار می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رأی در انتخابات شرکت کنند.

فیض الهی با اشاره به ثبت نام کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ اضافه کرد: از ۸۱ نفر از ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، در نهایت ۴۴ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۹ صندوق اخذ رأی در شهرستان بهار و ۱۴۲ صندوق در شهرستان کبودراهنگ برای جمع‌آوری آرای مردم پیش بینی شده است و ۲ هزار نفر از عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه فعالیت خواهند داشت.

فرماندار شهرستان بهار نرخ مشارکت در دوره گذشته نمایندگی مجلس شورای اسلامی را ۵۵.۲۳ درصد عنوان کرد و گفت: برابر ماده ۵۶ قانون انتخابات آخرین مهلت انصراف از نامزدی مجلس شورای اسلامی در ساعت ۸ صبح ۸ اسفند پایان یافته و انصراف پس از زمان مذکور یا عدول از انصراف به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی افزود: حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم آماده است و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اتخاذ شده است.

کد خبر 731467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.