نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما

خیلی از مسافران با هدف سفر کاری، سفر دانشجویی، سفر درمانی و تفریحی در جستجوی بلیط ارزان هواپیما هستند تا به این ترتیب سفر کم هزینه‌تری داشته باشند. اما سوالی که وجود دارد این است که بلیط ارزان هواپیما چیست و چگونه‌ می‌توان به آن دسترسی پیدا نمود؟

‌ بلیط ارزان قیمت هواپیما همان بلیط‌های رایج چارتر و سیستمی هستند که در برخی مواقع زیر قیمت اصلی به فروش‌ می‌رسند. گاهی اوقات یافتن بلیط‌های ارزان قیمت بسیار دشوار می‌شود و مسافران باید به نکات مختلفی توجه داشته باشند تا بتوانند بهترین و مقرون به صرفه‌ترین بلیط هواپیما را برای سفر خود فراهم نمایند. اگر می‌خواهید در مورد نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

شاید این سوال در ذهن اکثر مسافران همیشه وجود داشته باشد که بهتر است چه زمانی برای خرید بلیط اقدام کنند تا بتوانند بلیط کم هزینه تری را رزرو نمایند؟ معمولا توصیه‌ می‌شود که 45 تا 50 روز پیش از پرواز برای خرید بلیط اقدام کنید. البته گاهی اوقات مثلا در زمان سفرهای خارجی بهتر است که حتی 5 الی 6 ماه پیش از سفر رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید تا بتوانید بلیط کم هزینه‌تری تهیه کنید. از طرفی بلیط‌های چارتری و لحظه آخری نیز می‌توانند انتخاب‌های مقرون به صرفه‌ای باشند اما با ریسک همراه هستند و ممکن است که نتوانید آن‌ها را بیابید. مثلا برای بلیط هواپیما مشهد تهران در ایام پیک خرید ها تا یک ماه زودتر نیز انجام می شود. به نظر شما کدام گزینه انتخاب بهتری برای خرید بلیط ارزان قیمت خواهد بود؟

انواع بلیط ارزان هواپیما

بلیط هواپیما به طور کلی در نوع سیستمی و چارتر ارائه‌ می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد بلیط ارزان هواپیما وجود دارد رابطه مستقیم بین قیمت بلیط و زمان سفر است. برای درک بهتر این موضوع در ادامه به بررسی بلیط‌های چارتر، لحظه آخری و سیستمی‌ می‌پردازیم.

  • بلیط سیستمی هواپیما

این بلیط‌ها را باید به طور مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی قیمت آن‌ها تعیین‌ می‌شوند. در واقع تفاوتی ندارد که شما آن‌ها را از خود ایرلاین، سایت‌های اینترنتی و یا آژانس‌های مسافرتی تهیه کنید، زیرا در هر صورت دارای قیمت ثابتی هستند. بلیط‌های سیستمی را می‌توانید استرداد یا کنسل کنید و هر شرکت هواپیمایی دارای شرایط و قوانین خاصی در این زمینه است. اما تمامی آن‌ها از یک قاعده کلی پیروی‌ می‌کنند و هر چقدر اقدام برای کنسل کردن بلیط به زمان پرواز نزدیک تر باشد موظف به پرداخت جریمه بیشتری خواهید بود. اما با این وجود اگر برنامه ریزی معینی برای تاریخ و زمان سفر خود دارید پیشنهاد می‌کنیم که از چند ماه پیش از سفر برای خرید بلیط هواپیما سیستمی اقدام کنید تا بتوانید سفری کم هزینه و راحت داشته باشید.

نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما

  • بلیط لحظه آخری و چارتری

بلیط چارتر و لحظه آخری از جمله انواع بلیط ارزان هواپیما محسوب‌ می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که حتما آن را از سایت‌های معتبر خریداری نمایید، زیرا در غیر اینصورت‌ می‌توانند برایتان دردسرساز شوند و در زمان سفر با یک هواپیما بی کیفیت و یا نامناسب بودن ساعت پرواز مواجه شوید و نتوانید سفر لذت بخشی داشته باشید. بنابراین برای خرید این نوع بلیط‌های ارزان قیمت حتما به مجموعه‌های نام آشنا و معتبر مراجعه کنید. بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند بلیط‌های لحظه آخری و چارتر همیشه ارزان قیمت هستند، گاهی اوقات قیمت این بلیط‌ها به شدت افزایش‌ می‌یابد و چند برابر بلیط هواپیما سیستمی‌ می‌شود.

به عنوان مثال در مناسبت‌های خاص و ایام تعطیلات رسمی که میزان تقاضا برای این بلیط‌ها به اوج خود می‌رسد. بنابراین پیش از رزرو این بلیط‌ها حتما ابتدا قیمتشان را با بلیط سیستمی مقایسه کنید تا بتوانید ارزان‌ترین بلیط چارتر و لحظه آخری را رزرو کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید هزینه بلیط چارتر برای کودکان و بزرگسالان یکسان است و همانند بلیط‌های سیستمی شاهد کاهش قیمت برای کودکان نخواهید بود.

همچنین هنگام رزرو بلیط ارزان هواپیما به این نکته نیز توجه کنید که در مقصد سفرتان چند فرودگاه وجود دارد و هزینه پرواز هر یک از آن‌ها چگونه است، زیرا برخی از فرودگاه‌ها دارای پروازهای ارزان‌تری هستند. بنابراین با توجه به این نکات‌ می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به خوبی مدیریت کنید.

برای خرید بلیط ارزان هواپیما عجله نکنید

اگر چه بلیط‌های سیستمی دارای تغییرات چندانی نیستند، اما با این وجود باز هم تغییر می‌کنند. در مقابل بلیط‌های چارتری و لحظه آخری نیز با تغییرات بسیاری همراه هستند. از این رو بهتر است که چندین روز متوالی به وب سایت‌های معتبر مراجعه کنید و قیمت‌ها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین گزینه را خریداری نمایید. از سویی گاهی اوقات قیمت بلیط هواپیما در دو روز متوالی ممکن است دارای تفاوت‌های بسیاری باشند، در چنین شرایطی بهتر است در صورت امکان تاریخ سفر خود را تغییر دهید تا بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید و آن را کاهش دهید.

توجه به تخفیفات ویژه آژانس‌های مسافرتی

آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های گردشگری نیز گاهی اوقات تخفیفات ویژه‌ای را برای رزرو هتل، بلیط هواپیما و تورهای مسافرتی قرار می‌دهند و با دنبال کردن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف‌ می‌توانید به موقع از این تخفیفات اطلاع پیدا کنید و بلیط هواپیما ارزان را به راحتی رزرو کنید. بنابراین با عضویت در خبرنامه‌های معتبر و خرید بلیط از سایت‌های باسابقه ارائه دهنده تخفیفات‌ می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما

خرید بلیط ارزان هواپیما از اسنپ تریپ

با خرید بلیط ارزان هواپیما که‌ می‌تواند بلیط سیستمی، چارتر و یا لحظه آخری باشد به میزان قابل توجهی هزینه‌های سفر را کاهش داد. یکی از معتبرترین سایت‌ها برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت اسنپ تریپ است که به صورت تخصصی در زمینه خدمات گردشگری و سفر ( رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، تور مسافرتی و ...) فعالیت دارد. این مجموعه لیست جامع و کاملی از انواع بلیط‌های پروازهای ایرلاین‌های مختلف را ارائه‌ می‌دهد تا مسافران بتوانند با مقایسه آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب نمایند. اسنپ تریپ گاهی اوقات تخفیفات ویژه‌ای نیز برای مشتریان خود قرار می‌دهد. بنابراین با اطمینان خاطر از قیمت و کیفیت خدمات این مجموعه‌ می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما سفر خود با بهترین قیمت به سایت یا اپلیکیشن آن مراجعه کنید و از پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر نیز بهره مند شوید.

کد خبر 731340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.