تأسیس اولین مزرعه عمودی در ابوظبی

شهر مصدر ابوظبی در حال همکاری با یک شرکت فناوری کشاورزی است تا اولین مزرعه عمودی خود را راه‌اندازی کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر مصدر در ابوظبی از تأسیس اولین مزرعه عمودی خود خبر داد. مانند سایر پروژه‌های این شهر، این مزرعه سرپوشیده پتانسیل استفاده از زمین چندمنظوره را به نمایش می‌گذارد که به‌ویژه برای شهرهای پرتراکم بسیار مهم است. مصدر در راه‌اندازی این مزرعه با یک شرکت فناوری کشاورزی همکاری می‌کند که از تجهیزات خودکار و نرم‌افزار هوش مصنوعی (AI) برای پرورش انواع مختلف سبزیجات برگ‌دار، کاهو و گیاهان دارویی باکیفیت و فاقد مواد شیمیایی مضر بهره می‌برد.

تحول صنعت کشاورزی مستلزم همکاری با نوآورانی در ده‌ها بخش است و شهر مصدر به دلیل اکوسیستم فناوری آب‌وهوایی که در دهه گذشته با دقت ایجاد کرده است، گزینه مناسبی برای توسعه فناوری و تأثیر جهانی این شرکت ضمن تعامل فعال با جامعه به‌شمار می‌رود. در اصل این پروژه بخشی از خوشه رو به رشد صنعت کشاورزی شهر مصدر است.

علاوه بر این، مشارکت و آزمایش، عناصر کلیدی در دستیابی به راه‌حل‌های نوآورانه برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی در شهر مصدر محسوب می‌شود و این شهر در جدیدترین اقدام خود به همکاری با شرکتی پرداخته است که به‌عنوان بستری آزمایشی برای بومی‌سازی مواد غذایی با کیفیت شناخته می‌شود و نقشی کلیدی در دستیابی به امنیت غذایی و افزایش قابلیت مقابله با چالش‌های مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی دارد.

تأسیس اولین مزرعه عمودی در ابوظبی

اولین مزرعه عمودی در شهر مصدر

مزرعه عمودی شهر مصدر در کانتینرهای حمل‌ونقل تغییر کاربری داده‌شده در نزدیکی اکوپلازای آن قرار دارد و شامل دو کانتینر کشاورزی تجاری در اندازه کامل می‌شود که در طول سال ماهانه بیش از ۶۵۰ کیلوگرم سبزیجات برگ‌دار تولید می‌کند؛ اولین کانتینر به‌طور کامل به مرحله عملیاتی رسیده است و برنامه‌هایی برای توسعه کانتینر دوم در سال آینده وجود دارد.

مزرعه عمودی ۹۰ تا ۹۵ درصد آب کمتری نسبت به مزارع معمولی مصرف می‌کند. علاوه بر این، فرآیند نظارت کنترل‌شده و خودکار مزرعه عامل به حداکثر رساندن تولید غذا و به حداقل رساندن ضایعات غذا محسوب می‌شود.

شهر مصدر در حال حاضر میزبان بازدیدکنندگان از جمله دانش‌آموزان است تا به آن‌ها در مورد مسائل مربوط به امنیت غذایی و پتانسیل کشاورزی عمودی در داخل ساختمان آموزش دهد. این اقدام موجب می‌شود محصولات تازه و ارگانیک، حتی در شرایط آب‌وهوایی سخت امارات، به‌صورت محلی و با کاهش انتشار کربن در دسترس باشند.

این مزرعه عمودی سرپوشیده مانند بسیاری از پروژه‌های مربوط به زنجیره تأمین شهر مصدر، پتانسیل استفاده از زمین‌های چندمنظوره را به نمایش می‌گذارد که به‌ویژه در شهرهای پرتراکم مهم است.

تأسیس اولین مزرعه عمودی در ابوظبی

استفاده از زمین شهری برای بیش از یک هدف، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، از فضاهای محدود بهتر استفاده می‌کند و انعطاف‌پذیری شهری را بهبود می‌بخشد. در مورد یک مزرعه عمودی، فضای سبز همچنین می‌تواند با اثر خنک‌کنندگی خود به بهبود کیفیت هوا و کاهش اثر جزیره گرمایی شهری کمک کند که در این بخش از جهان مهم است، بنابراین پروژه مزرعه عمودی شهر مصدر یک پروژه با مزایای بسیار محسوب می‌شود.

کد خبر 731235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.