ادبیات کودک و نوجوان، پیشتاز در آمار نشر

آمار نشر در بهمن ۱۴۰۲نشان از توجه ویژه ناشران به حوزه کودک و نوجوان دارد، چرا که آمار این حوزه نسبت به دیگر موضوعات، تفاوتی چشمگیر دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آمار نشر مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در بهمن گذشته ۱۱ هزار و ۹۹۷ عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد ۸۴۰۶ عنوان تألیفی و ۳۵۹۱ عنوان ترجمه بوده است؛ بر اساس این آمار ناشران تهران ۸۲۸۵ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی ۳۷۱۲ عنوان منتشر کرده‌اند، همچنین شمار کتاب‌های چاپ اول ۷۰۴۳ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۴۹۵۴ عنوان بوده است.

شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده در بهمن نیز ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۵۵ نسخه بوده و میانگین شمارگان ۹۰۵ نسخه به ثبت رسیده و قیمت کتاب‌های منتشر شده در بهمن نیز ۱۳ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۲۰ ریال بوده است و میانگین قیمت کتاب ۱۲۶ هزار تومان به ثبت رسیده است.

از نکات قابل توجه در آمار نشر بهمن، افزایش تعداد عناوین کودک و نوجوان است، چرا که این آمار از همه حوزه‌ها پیشی گرفته و۳۱۱۶ عنوان کتاب در این موضوع به چاپ رسیده است؛ پس از آن نیز ادبیات با ۱۶۲۱ عنوان و علوم اجتماعی با ۱۴۳۰ عنوان و پس از آن کمک درسی با ۱۴۲۸ عنوان قرار دارد.

ادبیات کودک و نوجوان، پیشتاز در آمار نشر

اگر بخواهیم به آمار سال گذشته نیز نگاهی داشته باشیم باید گفت که در بهمن ۱۴۰۱ نیز ۹۸۳۷ عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد ۷۰۲۸ عنوان تألیفی و ۲۸۰۹ عنوان ترجمه بوده است؛ بر اساس این آمار ناشران تهران ۷۱۲۰ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی ۲۷۱۷ عنوان منتشر کرده‌اند، همچنین شمار کتاب‌های چاپ اول ۵۸۵۱ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۳۹۸۶ عنوان بوده است.

شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده در بهمن نیز ۹ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۸۳ نسخه بوده و میانگین شمارگان ۹۸۹ نسخه به ثبت رسیده و قیمت کتاب‌های منتشر شده نیز ۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۸۵۰ ریال بوده است و میانگین قیمت کتاب ۹۰۱ هزار ۷۶۷ ریال به ثبت رسیده است.

ادبیات کودک و نوجوان، پیشتاز در آمار نشر

کد خبر 731202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.