صنایع دستی خلاق، هویت ماندگار شهر اصفهان است

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه صنایع دستی خلاق، هویت ماندگار اصفهان است، گفت: خلاقیت، اساسی‌ترین و مهم‌ترین رکن جشنواره صنایع دستی خلاق سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیمان شاهپوری امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در اولین رویداد علمی و مهارت افزایی دومین جشنواره صنایع دستی خلاق «خلاقیت نوآوری در صنایع دستی» که با همکاری اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع صنایع دستی اصفهان در تمام کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب شده است تا جوامع بین‌المللی، اصفهان را در شبکه شهرهای خلاق صنایع دستی قرار دهد، افزود: به‌عنوان هنرمندان تأثیرگذار در این حوزه، می‌توانیم برنامه‌های خوبی را در درباره جشنواره صنایع دستی خلاق برگزار کنیم.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته نخستین دوره جشنواره صنایع دستی خلاق برگزار شد، تاکید کرد: برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است تا با موضوع صنایع دستی خلاق شاهد دومین دوره این جشنواره باشیم.

شاهپوری با بیان اینکه صنایع دستی خلاق، هویت ماندگار اصفهان است، گفت: امیدواریم پیوست‌های این جشنواره همراه با رویداد علمی درباره خلاقیت باشد.

وی ادامه داد: خلاقیت، اساسی‌ترین و مهم‌ترین رکن جشنواره سال جاری است و هنرجویان باید بتوانند در کارهای هنری که در جشنواره انجام می‌شود، از خلاقیت لازم در طراحی، تکنیک و مواد اولیه استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: از هنرجویان هنرستان‌ها انتظار می‌رود شرایط جدیدی را ایجاد کنند و با ترکیب هنرهای مختلف صنایع دستی، آثار جدیدی نیز ایجاد شود.

شاهپوری با بیان اینکه تاکید ویژه‌ای درباره خلاقیت صنایع دستی اصفهان داریم، گفت: ساخت ابزارهای جدید صنایع دستی موضوع سومین جشنواره است.

وی افزود: باید فراتر گام برداریم تا در زمینه‌های ساخت ابزارهای ابداعی صنایع دستی نیز از مواد بهتری استفاده شود و شرایط جدیدی را برای فعالان در این زمینه فراهم کنیم.

کد خبر 730990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.