اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / از معرفی برگزیدگان تا آزادی ۶ زندانی جرائم غیرعمد

روز گذشته آیین پایانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان با معرفی برگزیدگان پنج بخش رقابتی این رویداد، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، آئین پایانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، روز گذشته _ششم اسفند_ با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، حسین سبزواری فرماندار اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکراردکانی امام جمعه اردکان، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان یزد، امیر مشهدی‌عباس دبیر این رویداد و جمعی از هنرمندان در سالن دانشکده شهید بهشتی اردکان برگزار شد.

این مراسم پس از قرائت قرآن کریم، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی از نمایش‌های خیابانی که به یاد کودکان غزه در جشنواره بیست‌وهشتم اجرا شد، آغاز شد؛ اجرای این برنامه با سیدجواد هاشمی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون بود که وی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن خوشامدگویی و تبریک نیمه شعبان به حضار در سالن گفت: «تبریک می‌گوئیم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر اردکان برگزار شده است. در ادامه کلیپی از آماده‌سازی شهر اردکان و میبد برای برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پخش شد.

سپس علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به نمایندگی از مهران فاطمی، استاندار یزد روی صحنه آمد و اظهار کرد: این رویداد یکی از جشنواره‌های فاخر در سطح بین‌الملل است و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپاسگزاریم که برای برگزاری این جشنواره به استان یزد و شهر اردکان اعتماد کردند.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید پس از ۱۴ سال این جشنواره از استان همدان به شهرستان اردکان رسید. خدا را شکر که مردم فهیم اردکان از این جشنواره استقبال کردند و در کنار هنرمندان سراسر کشور بودند تا جشنواره باشکوه برگزار شود.

در ادامه امیر مشهدی‌عباس، دبیر جشنواره کودک و نوجوان در سخنانی اظهار کرد: امروز که در نقطه پایانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایستاده‌ایم خوشحالم که در شهری که به دیار لبخند مشهور است، لبخندی بر لبان خردسالان، کودکان و نوجوانانی می‌بینم که به‌واسطه هنرنمایی دوستانم در عرصه نمایش کودک و نوجوان نقش بسته است. خشنودی امسال برای من از آنجا مضاعف است که ثمرات پربرکت هنر نمایش را در بخش دیگری از سرزمین پرمهر ایران می‌بینم.

وی افزود: با یاری خداوند متعال همدلی مسئولان و همراهی همیشگی هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان امروز در کهن شهر اردکان شهر قنات و قنوت به پایان می‌رسد تا این رویداد بین‌المللی را در استان یزد که شهره به شهر امانات است به امانت بگذاریم و چشم به همت مردم دارالعمل ایران بزرگ بسپاریم تا این رویداد را برای سال‌های آتی راهبری کنند.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ۵۷ اثر نمایشی، ۱۷ نمایشنامه و بیش از ۱۷۰ اجرا در ۱۰ سالن نمایشی و با حضور ۴۵۰ هنرمند داخلی و خارجی از ۷ کشور جهان در شهر اردکان برگزار شد تا برگی دیگر از تاریخ جشنواره رقم بخورد، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره علاوه بر اجرای نمایش بستر سازی برای رقابت گروه‌های نمایشی سراسر کشور و ایجاد لحظاتی شاد مفرح و پرنشاط برای مردم شهر اردکان و میبد بر دو نکته تاکید داشتیم تا افق‌های این رویداد نمایشی را برای آینده بهتر فراهم کند، نخست آنکه با توجه به تغییر مکان برگزاری این رویداد نمایشی نیاز به بخش آموزش و پرورش برای هنرمندان و کودکان و نوجوانان را ضروری دانستیم و ۹ کارگاه آموزشی با اساتید داخلی و خارجی به همراه دو سخنرانی مدیران جشنواره‌ها و سازمان‌های تئاتری را در جهت انتقال تجربه برگزار کردیم که به‌طور قطع ثمرات آن را در آینده نزدیک خواهیم دید.

مشهدی‌عباس اضافه کرد: دومین نکته استانداردسازی شرایط برای ظهور و بروز برای تمام ظرفیت عرصه تئاتر کودک و نوجوان اعم از تئاتر خردسال، کودک، نوجوان خیابانی، نمایش‌های ایرانی و تئاتر فراگیر با حضور هشت گروه نمایشی توان‌یاب بود که به‌خوبی نشان می‌دهد شرایط استانداردی را فراهم کرده‌ایم تا برای آینده این جشنواره بین‌المللی الگویی شود.

کد خبر 730937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.