بارش‌ها در اصفهان، قم و مرکزی شدت می‌گیرد / ورود موج جدید بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها طی امروز در اصفهان قم و مرکزی خواهد بود، از ورود موج جدید بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه بارش امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های قم، اصفهان و مرکزی خواهد بود و روز سه‌شنبه بارش‌ها در مناطق مذکور به صورت پراکنده ادامه دارد و سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب غرب این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود و در بیشتر استان‌های کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر و نیمه شمالی و استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد به نسبت شدید خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنجشنبه به جز مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب کشور در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شدت بارش‌ها روز پنجشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی گفت: روز جمعه از گستردگی این سامانه کاسته می‌شود و بارش‌ها با شدت کمتر در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و انتظار می‌رود امروز نیز دما همچون روزهای گذشته روند کاهشی داشته باشد، امروز خلیج‌فارس تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان و امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری با بارش باران و برف گاهی مه آلود با بیشینه ۱ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، ابری ابری با بارش باران و برف گاهی مه آلود با بیشینه ۳ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 730916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.