تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه با افت دما تا پایان هفته / بارش‌ها تقویت می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه با افت دما تا پایان هفته خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی هفته جاری از امروز تا آخر هفته فعالیت سامانه بارشی همراه با افت دما در بیشتر مناطق کشور خواهد بود و امروز گستره بارش در تمام کشور پیش‌بینی می‌شود که همراه با کاهش محسوس دما است.

وی افزود: پیشینه بارش امروز در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود، همچنین امروز استان‌ها تهران، البرز، قزوین، قم، بعضی نقاط سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی شاهد بارش برف خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در نوار غربی و جنوب غرب کشور بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه خواهد داشت، عمده بارش‌ها در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: همچنین طی روز دوشنبه بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، سه‌شنبه با تضعیف موقتی سامانه بارشی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، غرب سواحل دریای خزر، بعضی مناطق شرق و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد و روز چهارشنبه با تقویت دوباره سامانه، به تدریج بارش برف و باران تمام کشور به جز شمال شرق را فرا می‌گیرد.

وی گفت: چهارشنبه برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مناطق مرکزی کشور و شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود و شنبه اواخر وقت در غرب کرمان، یکشنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و دوشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی از ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد و در بعضی از این مناطق خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت و اواخر وقت امروز و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود و تا سه‌شنبه دریای خزر مواضع متلاطم خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری گاهی مه‌آلود همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۶ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، ابری گاهی مه آلود، گاهی بارش باران و برف و گاهی وزش باد با بیشینه ۴ و کمینه ۵- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 730768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.