منتظر کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا باشید / پیش‌بینی بارش برف و باران برای امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دما و فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر استان‌ها به جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، ابرناکی، بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود و در جنوب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز در غرب مازندران، گیلان و غرب فارس بارش شدت خواهد داشت و یکشنبه گستره بارندگی همراه با کاهش محسوس دما در کل کشور خواهد بود و در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، غرب یزد، چهارمحال و بختیاری، مرکز فارس، نیمه شمالی کرمان و سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در نوار غربی و جنوب کشور ابرناکی و بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق برف و باران ادامه خواهد داشت، همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود و این سامانه در اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز و در غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد و چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب به کشور، به‌تدریج بارش برف و باران در کل نوار غربی و نیمه جنوبی کشور آغاز می‌شود.

وی گفت: امروز در بوشهر و شرق سمنان، فردا در مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق و دوشنبه در نوار شرقی کشور، در بعضی از ساعت‌ها وزش باد به نسبت شدید انتظار می‌رود و از امروز تا دوشنبه در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما بین شش تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت، همچنین امروز دریای خزر و خلیج فارس، روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز سه‌شنبه خلیج‌فارس و مناطق شرقی دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری، گاهی مه‌آلود همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، آسمان ابری، گاهی مه‌آلود همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۱ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 730501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.