مشکل شبکه فاضلاب محله ارغوانیه رفع می‌شود/لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی فرونشست دشت شیراز

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «مشکل شبکه فاضلاب محله ارغوانیه رفع می‌شود» «پروژه‌های شاخص گردشگری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته معرفی شد»، «بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه با ۱۲۱ درصد افزایش تصویب شد» «دبیرخانه دائمی فرونشست دشت شیراز تشکیل شود»، «حکم مأموریت شهردار قم تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳ معتبر است» و «ایجاد بسته‌هایی با هدف آشنایی شهروندان با طرح‌های مدیریت شهری ضرورت دارد» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

مشکل شبکه فاضلاب محله ارغوانیه رفع می‌شود

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احداث شبکه فاضلاب که یکی از اصلی‌ترین معضلات کهنه محله ارغوانیه و محله‌های اطراف آن بوده است، پس از پیگیری‌های فراوان این مشکل زیست‌محیطی رفع خواهد شد.

وی افزود: در طول این سال‌ها بازدیدهایی از محله ارغوانیه داشتیم و مشکلات این محله احصا شده است؛ تلاش کردیم برای سال جاری و آینده ردیف و اعتباری در نظر گرفته و مصوب شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات محله ارغوانیه را رفع کنیم.

پروژه‌های شاخص گردشگری در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته معرفی شد

بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیایی اظهار کرد: این موفقیت نتیجه هم افزایی شورای سیاست گذاری همچنین تلاش و همت علاقه مندان در زمینه گردشگری و مسئولانی است که در این حوزه فعالیت دارند.

وی گفت: محتوای برنامه‌های این رویداد در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار متفاوت و مناسب‌تر بود به طوری که افراد زیادی را ترغیب به سفر به شهر جهانی یزد کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای سومین بار از کشور ایران و بعد از تبریز و همدان سال جاری شهر یزد سومین شهری است که در در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته، پایتخت گردشگری کشورهای عضو آسیا معرفی شد.

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه با ۱۲۱ درصد افزایش تصویب شد

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه با ۱۲۱ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۲ روز سی‌ام بهمن در صحن علنی شورای شهر تصویب شد.

دبیرخانه دائمی فرونشست دشت شیراز تشکیل شود

مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: موضوعات برداشت غیراصولی از آب‌های زیرزمینی، زهکش شهر شیراز و توسعه فضای سبز شهری، از جمله موارد بسیار مهمی به شمار می‌روند که همواره مورد توجه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بوده که با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و نیاز به سیاست‌گذاری در این حوزه، حداقل سه جلسه با دستور کارهای مرتبط با حضور متولیان امر برگزار شد و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و تصمیمات مقتضی و اجرایی اتخاذ و به شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دبیرخانه دائمی فرونشست دشت شیراز با محوریت شهرداری شیراز و با حضور دستگاه‌های متولی در استانداری تشکیل شود تا با برنامه‌ریزی اهدافی چون پایدارسازی هیدرولوژیکی آب با اقلیم شیراز صورت پذیرد.

حکم مأموریت شهردار قم تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳ معتبر است

محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بعضی ابهامات مطرح‌شده درباره بازنشستگی شهردار قم اظهار کرد: سقائیان‌نژاد، شهردار قم به‌صورت رسمی از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیر سال ۱۴۰۳ به شهرداری قم مأمور است و این مأموریت قانونی است.

وی با اشاره به اینکه هر مسئله‌ای در شورای شهر باید بر مبنای قانون پیگیری شود، افزود: من به‌شخصه مدافع حضور شهردار قم تا پایان دوره شورای شهر هستم، اما شورای اسلامی شهر قم تابع محض قانون است. مأموریت شهردار قم از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیر ۱۴۰۳ معتبر است و اعتبار قانونی این مأموریت محرز است.

ایجاد بسته‌هایی با هدف آشنایی شهروندان با طرح‌های مدیریت شهری ضرورت دارد

حسین مهاجری، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند سال جاری، انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی مدیریت شهری به نحوی باشد تا با امیدآفرینی و ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی کمک کنیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده و جهاد تبیین گامی برای مقابله با تبلیغات گسترده و ظالمانه دشمنان و امری ضروری و انکارناپذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: ایجاد راهکارها و ارائه بسته‌هایی با هدف آشنایی مردم با فعالیت‌های انجام شده در خصوص پروژه‌های مدیریت شهری و حتی پروژه‌های تأثیرگذار در سطح استانی و ملی حائز اهمیت است.

کد خبر 730344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.