مهم‌ترین نوع مشارکت اجتماعی مردم در آینده خودشان حضور در انتخابات است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین نوع مشارکت اجتماعی مردم در آینده خودشان حضور در انتخابات است، انتخابات نماد مردم‌سالاری، دموکراسی و مهم‌ترین شیوه مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های خرد و کلان است.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نوع مشارکت اجتماعی مردم در آینده خودشان حضور در انتخابات است، اظهار کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری، دموکراسی و مهم‌ترین شیوه مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های خرد و کلان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد رأی اولی‌ها به صورت عام در سطح جامعه بسیار بالا است، اما حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان اصفهان به عنوان رأی اولی حضور فعالی در انتخابات پیش‌رو خواهند داشت، افزود: آموزش و پرورش از نهادهای اثرگذار و گسترده در سطح جامعه است و تقریباً تمام وجوه اجتماع با آموزش و پرورش مرتبط است و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از این امر مستثنی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره انتخابات پرشوری را داشتیم و میانگین شرکت مردم در انتخابات قابل توجه بوده است و سال جاری هم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پیش خواهیم داشت.

وی درباره برگزاری ۲۰ برنامه ویژه انتخابات در آموزش و پرورش اصفهان افزود: یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین اقشاری که در مشارکت مردم در امر انتخابات، فرهنگیان هستند و به عنوان گروه مرجع شناخته می‌شوند، گروهی که مردم برای نحوه شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری ستاد انتخابات از چندین ماه گذشته در استان اصفهان تصریح کرد: جلسات مختلفی با مدیران نواحی و مناطق؛ مدیران مدارس، معاونان و معلمان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تبیین دقیقی برای توجه ویژه به موضوع انتخابات و انتخاب اصلح را در سطح جامعه داشته باشیم و در ماه‌های اخیر با رویکرد انتخابات، آموزش خانواده را پیش بردیم و مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری را در راستای کمک به نشاط انتخابات فعال کردیم.

وی هر یک میلیون دانش‌آموز اصفهانی را یک سفیر ایرانی حماسه‌آفرین در عرصه انتخابات دانست و گفت: سال جاری بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم رأی اولی اصفهانی در نخستین تجربه، حضور فعالی در انتخابات خواهند داشت و سایر دانش‌آموزان مشوق جلوه والدین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: بیش از نیمی از عوامل اجرایی انتخابات، همکاران فرهنگی هستند و اثرگذاری آن‌ها به عنوان مرجعیت فکری جامعه مورد توجه است و نگرش معلم در این رویداد تاریخی و حماسه‌آفرین مهم، برای اعضای خانواده و اطرافیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برگزاری دو همایش دانش‌آموزی دخترانه و پسرانه استان اصفهان، افزود: از چند ماه گذشته ستاد مشارکت همگانی را در آموزش و پرورش اصفهان و نواحی و مناطق استان تشکیل شد و پویش‌های مختلفی را راه‌اندازی کردیم که برگزاری پرشور جشن سه هزار نفری دانش‌آموزان رأی اولی دختران در سالن همایش‌های پیروزی از برنامه‌های اثرگذار در عرصه انتخابات پیش‌رو است.

ابراهیمی درباره برپایی همایش رأی اولی‌های دانش‌آموز پسر استان که روز شنبه، پنجم اسفند در سالن آزادی اصفهان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور فعال ما مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بوده است، چرا که افزایش مشارکت سبب ارتقای سطح امنیت جامعه می‌شود و دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را می‌کنند تا مردم در این رویداد مهم شرکت نکنند و باید در این زمینه هوشیار باشیم و خلاف خواست دشمن را انجام دهیم و این مهم از آموزه قرآنی است.

کد خبر 730251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.