فوت ۳۳۸ نفر در تصادفات درون‌شهری / اصفهان و خمینی‌شهر رکورددار فوتی‌های تصادفات استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماه اخیر در استان اصفهان ۳۳۸ نفر در پی تصادفات معابر درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بیشترین عابر پیاده جان باخته در تصادفات به نسبت جمعیت در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر و کاشان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی‌اصغر زارع اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال جاری، ۳۳۸ نفر در تصادفات معابر درون شهری استان اصفهان جان باختند که شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر و کاشان در این مدت دارای بیشترین تعداد فوتی عابران پیاده در سطح مسیرهای درون شهری بودند.

وی با اشاره به اینکه سالمندان بالای ۶۵ سال بیشترین فوتی عابران پیاده را شامل می‌شوند، افزود: طبق تجزیه و تحلیل کارشناسان این پلیس نداشتن توجه به جلو توسط رانندگان خودروهای عبوری علت اصلی جان باختن عابران پیاده در استان اصفهان بوده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: عابران پیاده باید از محل‌هایی که مخصوص تردد این افراد مشخص شده استفاده کنند و در محل‌هایی که پیاده‌رو نیست یا در صورت وجود، به دلایلی غیر قابل تردد و استفاده است، از منتهی‌الیه سمت چپ سواره‌رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند.

مولوی گفت: برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز استفاده شود و عابران پیاده باید به جد از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت سایر وسایل نقلیه در سطح معابر باشند.

وی خاطرنشان کرد: عابران پیاده نباید از حصار آزادراه‌ها و از لابه‌لای درختان و گل بوته‌های حاشیه و میانه بزرگراه‌ها عبور کنند، این کار باعث می‌شود شخص به صورت ناگهانی و خارج از دید رانندگان وسایل نقلیه وارد حریم اصلی راه و منجر به بروز حوادث و تصادفات ناگوار ترافیکی شود.

کد خبر 730108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.