تصویب آیین‌نامه اجرایی طرح نماد / استخدام ۱۰۰۰ مشاور و مربی پرورشی در سال آینده 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان) از استخدام حدود هزار مشاور در آزمون استخدامی سال آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) اظهار کرد: طرح نماد ائتلافی در درون خود دارد، ائتلاف برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش‌آموزان کشور که به معنای انسداد آسیب‌ها از دوران کودکی است.

وی افزود: جلسه این ائتلاف روز گذشته تشکیل و پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی نماد تصویب و سامانه جامعی که وزارت آموزش و پرورش برای غربالگری و آموزش‌های اولیه و مداخلات خرد در حوزه آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی طراحی کرده است، رونمایی شد و مورد بحث قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش یکی از افتخارات دولت سیزدهم را تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره توسط رئیس‌جمهور اعلام کرد: این موضوع در آغاز کار دولت و پاییز سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و پس از آن بود که تعداد مراکز مشاوره از ۳۲ مرکز در سراسر کشور، امروز به ۷۰۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور افزایش یافته است.

وی از استخدام حدود هزار مشاور در آزمون استخدامی سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده در آزمون استخدامی مربیان پرورشی و مشاوره، حدود یک هزار مشاور برای این مراکز مشاوره (۷۰۰ مرکز) استخدام می‌شوند و هدف اصلی این است که دانش‌آموزان را از آسیب‌های روانی و اجتماعی دور نگه داریم و با آگاه کردن آن‌ها و خانواده‌هایشان از آسیب‌های متداول در این بازه سنی، آن‌ها را در برابر آسیب‌ها بیمه و مصون کنیم.

کد خبر 729684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.