کتب درسی دانش‌آموزان استثنایی نیازمند تأمل و بازنگری است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برنامه درسی که متناسب با عبارت «آموزش با نیازهای ویژه» باشد وجود ندارد و این موضوع نیازمند تأمل و بازنگری در برنامه درسی و کتاب‌های درسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، حجت‌الله الماسی در نخستین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه خروجی آموزش و پرورش استثنایی یک فرد رشد یافته باشد که بتواند نیاز خود را در جامعه رفع کند و جایگاه واقعی خود را به دست آورد، باید برنامه درسی را هدف قرار دهیم تا بفهمیم فرد تربیت شده چه کسی است و چه ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی دارد.

وی با اشاره به رویکرد مهارت‌محوری در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی و با بیان اینکه برنامه درسی که متناسب با عبارت «آموزش با نیازهای ویژه» باشد وجود ندارد و این موضوع نیازمند تأمل و بازنگری در برنامه درسی و کتاب‌های درسی است، افزود: تعاملاتی با فنی و حرفه‌ای انجام شده است و مهارت‌های مورد نیاز برای این دانش‌آموزان باید متناسب با وضعیت آن‌ها باشد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: بیش از ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان ارسال شده است و ۲۰۰ مقاله که چهارچوب علمی داشتند، نظر داوران را جلب کرد.

وی تصریح کرد: کودکان استثنایی طیفی از دانش‌آموزان هستند که به دلایل مختلف با دانش‌آموزان عادی متفاوتند، بنابراین تعلیم و تربیت و برنامه درسی آن‌ها نیز باید متفاوت باشد، هدف این همایش متناسب‌سازی برنامه درسی، اهداف و روش‌های تدریس، محتوا و روش‌های سنجش و ارزشیابی این دسته از دانش‌آموزان است.

کد خبر 729681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.