بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری زنجان مصوب شد

رئیس شورای شهر زنجان گفت: مبلغی که توسط شهرداری برای بودجه اعلام شده است، سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بود اما شورا با سه هزار میلیارد تومان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ مجید ناصحی‌مقدم، امروز_ دوشنبه سی‌ام بهمن_ در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان درباره بودجه سال آینده شهرداری زنجان اظها ر کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواخر دی تحویل شورا شد و از ابتدا تا انتهای بهمن طی جلسات مستمر نقشه راه یک ساله مشخص شد.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه مبلغی که توسط شهرداری برای بودجه اعلام شده است سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بود اما شورا با ۳ هزار میلیارد تومان موافقت کرد، اضافه کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان از مبلغ مذکور سهم وصول ارزش افزوده، ۸۵۰ میلیارد تومان از محل املاک و دارایی‌ها و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بابت درآمدهای کوششی است.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد بودجه شهرداری زنجان مختص هزینه‌های جاری و ۵۷ درصد صرف امور عمرانی خواهد شد، اضافه کرد: در بخش عمرانی برخی اقدامات در خصوص پروژه‌ها در سال‌های قبل آغاز شده است.

ناصحی‌مقدم افزود: از جمله برنامه‌های سال آتی تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است که از نخستین اولویت‌های شورا است با این حال برای تکمیل این پروژه‌ها ۵۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: پروژه محور شهیدان کریمی که خود دارای چهار زیر پروژه است، پل روگذر شهیدان طارمی، بازسازی کانال شهید پیرمحمدی، تکمیل پروژه بوستان شهر، احداث کانال زنجانرود، تکمیل فاز شمالی سبزه‌میدان در مجموع در رقم مذکور در نظر گرفته شده است و امیدواریم با رفع معارض‌ها در اجرای برخی پروژه‌ها اقدامات را سرعت ببخشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برخی اقدامات در سطح شهر باید همواره انجام گیرد، گفت: اقدامات عمرانی همانند کف‌سازی، پیاده‌روسازی، جدول‌کشی باید به صورت مستمر انجام شود و برای این امر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و برای خرید زمین، تملک دارایی که برای گشایش معابر شهری لازم است در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شد.

ناصحی‌مقدم میزان بودجه لازم برای هدایت آب‌های سطحی که مورد نیاز با توجه به گسترش شهرک‌ها است، ۹۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آرامستان زنجان نیز همچنان نیاز به کارهای عمرانی دارد، به طوری که در محور غربی آرامستان جاده موجود نیاز به بازسازی دارد و ۴۹ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اختصاص پنج میلیارد تومان برای بخش ایمنی و آتش‌نشانی گفت: توسعه شهر هوشمند نیز نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و ۴۷ میلیارد تومان برای این امر و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای احداث بازارچه‌ها در نظر گرفته شد.

کد خبر 729501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.