ایده‌کاپ‌ها خلاقیت شهروندان را تقویت می‌کند/ بازیافت بنرهای تبلیغاتی با ایده‌کاپ

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: هدف اصلی برگزاری ایده‌کاپ‌ها جمع‌آوری و بررسی ایده‌ها و پیشنهادهای شهروندان است که خلاقیت و نوآوری را در شهروندان تقویت می‌کند.

امیرحسین شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته قراردادی بین مجموعه عقیق هوشمند نقش‌جهان و شهرداری اصفهان برای انجام خدمات میز نوآوری منعقد شد.

وی افزود: مجموعه عقیق هوشمند نقش جهان یک فضای کار اشتراکی دارد تا مسائل و چالش‌های شهری را بررسی و تعدادی رویداد مسئله‌محور تعریف کند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به‌دلیل تعدد مسائل در شهر، در مجموعه اونیکس سه میز با موضوعات مختلفی در پوشش میز نوآوری در نظر گرفته شد، گفت: این شرکت سه حوزه را به‌نام حوزه‌های پایلوت یا حوزه‌های مورد بررسی انتخاب می‌کند که حوزه نخست مربوط به معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، حوزه دوم مربوط به شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه و حوزه سوم در خصوص شهرداری منطقه ۳ این کلان‌شهر است.

شریعتی ادامه داد: در نهایت این مجموعه آغاز به دریافت اطلاعات از زیرمجموعه‌های شهرداری و بررسی‌های میدانی کرد و یک میز به هر حوزه اختصاص داد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا افراد نخبه به بررسی دیتا درباره این حوزه‌ها و پیدا کردن مسائل مهم در این سه حوزه پرداختند و در نهایت این مجموعه گزارش میز نوآوری را تهیه کرد و به شهرداری اصفهان ارائه داد.

شریعتی با بیان اینکه هدف فاز دوم این مجموعه، تعریف ۱۰ رویداد مسئله‌محور است، گفت: این مجموعه ۱۰ رویداد را تعریف کرده است و عناوین را به شهرداری ارائه داد.

۱۰ ایده‌کاپ باید تا اواخر خرداد سال آینده برگزار شود

وی افزود: جوایز هر ایده‌کاپ به ترتیب برای نفر اول هفت میلیون تومان، برای نفر دوم پنج میلیون تومان و برای نفر سوم سه میلیون تومان است، این ترتیب جوایز برای تمام ایده‌کاپ‌ها رعایت می‌شود و مجموع جوایز هر ایده‌کاپ ۱۵ میلیون تومان است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در بنرهای تبلیغاتی تعدادی نخ وجود دارد که بازیافت این بنرها را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند، از این‌رو ایده‌کاپ دوم در حال حاضر اجرا شده و به روش بازیافت بنرهای تبلیغاتی پرداخته است.

وی ادامه داد: موضوع سوم تأمین امنیت تجهیزات شهری از جمله نرده‌های اتوبوس تندرو، علائم راهنمایی و رانندگی و دیگر موارد بوده که به‌زودی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۰ ایده‌کاپ باید تا اواخر خرداد سال آینده برگزار شود، همچنین ممکن است بعضی از این ایده‌کاپ‌ها را به‌صورت موازی برگزار کنیم.

شریعتی با بیان اینکه موضوع چهارم، هوشمندسازی مصرف برق در معابر شهری است و این ایده‌کاپ به کنترل مصرف برق در شهر می‌پردازد، اضافه کرد: عنوان مورد پنجم راهکارهای توسعه امکانات یا خدمات شهری با برون‌سپاری است و این ایده‌کاپ به موضوع توسعه خدمات شهری می‌پردازد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: راهکاری کاهش ترافیک با استفاده از حمل‌ونقل عمومی مورد ششم بوده است، همچنین خلاقیت در زیباسازی بافت تاریخی و راهکاری‌های کنترل حریق در شهر مورد هفتم و هشتم است.

شریعتی گفت: موضوع نهمین ایده‌کاپ بهبود بافت شهری برای سالمندان است و ایده‌کاپ دهم با محوریت افزایش مشارکت مالکان زمین با شهرداری در توسعه شهری است.

ایده‌کاپ‌ها خلاقیت شهروندان را تقویت می‌کند/ بازیافت بنرهای تبلیغاتی با ایده‌کاپ

وی افزود: در حال حاضر ایده‌کاپ پانزدهم با موضوع روش‌های بازیافت بنرهای تبلیغاتی و دومین موضوع از مجموعه میز نوآوری است که مورد توجه قرار گرفته است و مهلت ارسال آثار تا هفتم اسفند سال جاری است که متقاضیان می‌توانند پیشنهادها و ایده‌های خود را در تارنمای idea.isfahan.ir ثبت کنند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سه سطح می‌توانیم از نظر شهروندان برای رفع مشکلات شهر و مشاوره به تیم مدیریت شهری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: حالت اول زمانی است که رویداد در سطح مگا برگزار می‌شود و تمام شهروندان را مورد توجه قرار می‌دهد.

شریعتی گفت: حالت دوم در قالب ماکرو تعدادی رویداد برگزار می‌شود و مسائل را درون شهرداری به مباحثه قرار می‌دهد، همچنین در این قالب از نظرات افراد کمتری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی مواقع موضوعات را در سطح میکرو بررسی می‌کنیم؛ به‌طور مثال در باشگاه شهراندیشان مسائل در همین سطح مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین در این سطح از نظرات افراد نخبه استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف اصلی ایده‌کاپ‌ها جمع‌آوری و بررسی ایده‌ها و پیشنهادهای شهروندان است و خلاقیت و نوآوری در شهروندان را تقویت می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه نهادینه کردن خلاقیت و نوآوری یکی از رسالت‌های اصلی این اداره است و قصد دارد تمام شهروندان به خلاقیت خاصی دست پیدا کنند، گفت: این اداره در نظر دارد شهروندان برای کمک به تیم مدیریت شهری در راستای مدیریت شهر ایده‌های خلاقانه ارائه دهند.

کد خبر 729383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.