برنامه‌های صفر انتشار خالص و کربن‌زدایی در دالاس

دالاس تگزاس به‌عنوان یکی از شهرهای آمریکایی با آلودگی بالای ازن و کیفیت نامطلوب هوا در حال پیشبرد برنامه‌های صفرانتشار خالص و کربن‌زدایی با هدف بهبود هوای شهر به‌ویژه برای جوامع آسیب‌پذیر خود است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دالاس نهمین شهر بزرگ ایالات متحده و یکی از دو شهر اصلی در متروپلکس دالاس-فورث، با رونق نفت تگزاس در اوایل قرن بیستم شاهد رشدی سریع بود و به یک مرکز مدرن تجارت، حمل‌ونقل، فناوری، ورزش و سرگرمی تبدیل شد. امروزه این شهر محل استقرار ۵۰۰ شرکت فورچون، تمرکز بالای دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها، همچنین یک صحنه فرهنگی پر جنب‌وجوش است. این شهر به‌عنوان یک مقصد پیشرو در برگزاری کنفرانس‌های جهانی و سفر، هر سال پذیرای بیش از ۲۲ میلیون مسافر تجاری و گردشگر است که تأثیر اقتصادی ۷.۲ میلیارد دلاری برای آن ایجاد و از ۴۰ هزار شغل حمایت می‌کند.

کیفیت نامطلوب هوا در دالاس

دالاس با مشکلات کیفیت هوای ناشی از ترافیک بیش‌ازحد وسایل‌نقلیه و تأثیر نامطلوب صنایع سنگین مواجه است که دماهای بالا این کیفیت بد هوا را تشدید می‌کند و ساکنان آسیب‌پذیر را در معرض خطر قرار می‌دهد. ساکنان این شهر برای چندین دهه حدود هفت روز در سال دمای بالای ۳۸.۶۷ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند. امروزه تعداد روزهای با گرمای شدید دالاس در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ این تعداد به ۳۸ روز در سال برسد. علاوه بر این، گزارشی از انجمن ریه آمریکا منطقه دالاس را به‌عنوان هجدهمین شهر در فهرست بدترین مناطق از نظر آلودگی ازن در کشور رتبه‌بندی کرده است و مطالعات نشان می‌دهد که میزان نامتناسب آلودگی هوا در مناطقی با ساکنان رنگین‌پوست همچون دالاس غربی و بخش‌های جنوبی شهر بیشتر است.

برنامه‌های صفر انتشار خالص و کربن‌زدایی در دالاس

کربن‌زدایی دالاس با برنامه‌های زیست‌محیطی

تبدیل شدن به یک رهبر جهانی با تمرکز بر پایداری، حفاظت از محیط زیست، تغییرات آب‌وهوایی و عدالت زیست‌محیطی برای ساختن شهری انعطاف‌پذیرتر، یک اولویت استراتژیک در دفتر کیفیت و پایداری محیط‌زیست دالاس محسوب می‌شود. این شهر در حال سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های شهر هوشمند برای رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی و آب‌وهوایی است. به این ترتیب ائتلافی از فعالان، محققان دانشگاهی و دولت‌های محلی شهر شبکه‌ای از حسگرهای ارزان‌قیمت خود را در دالاس به همراه داشبوردی برای مشاهده خوانش‌های کیفیت هوا در زمان واقعی ایجاد کرده‌اند.

دالاس همچنین در سال ۲۰۲۰ یک برنامه جامع اقدامات زیست‌محیطی و اقلیمی منتشر کرد که یک استراتژی بلندمدت با هدف کاهش ۴۳ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ و هدف دستیابی به کربن‌صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ است. این برنامه دربردارنده اهدافی برای توسعه بهره‌وری انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، حفاظت از آب، فضای سبز، حمل‌ونقل پایدار و ساختمان‌های مقاوم در برابر آب‌و هوا می‌شود که در راستای اهداف کیفیت هوا قرار دارند.

این شهر طی دو سال گذشته با نشان دادن پیشرفت در ابتکارات آب‌وهوایی خود، به آلودگی هوا در بیش از ۲۴۰ نقطه خود پایان داد و برای استقرار مانیتورهای کیفیت هوا در پروژه خود به همکاری با سازمان‌های اجتماعی پرداخت تا به پیشبرد درک علمی و کاربرد پایش محلی هوا برای بهبود نتایج سلامت عمومی برای جمعیت‌های پرخطر کمک کند.

کد خبر 729365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.