عضویت رسمی ایران در کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی

فدراسیون ورزش روستایی ایران رسما عضو کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ششمین اجلاس جهانی ورزش‌های قومیتی با حضور نمایندگان بیش از ۶۰ کشور از جمله ۱۳ وزیر ورزش کشورهای مختلف در آنتالیای ترکیه برگزار شد. در جریان این اجلاس که به بررسی راهکارهای توسعه ورزش‌های سنتی در سطح جهان پرداخته شد، عضویت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ایران در کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی از سوی کنفدراسیون جهانی مورد تایید قرار گرفت و گواهی رسمی عضویت ایران توسط نجم‌الدین بلال اردوغان رئیس کنفدراسیون جهانی به علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی ایران اهدا شد.

همچنین در این اجلاس، وزرای ورزش کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه، کنگو، ازبکستان، سیرالئون و قرقیزستان در پنل وزرای ورزش بر اهمیت توسعه ورزش‌های سنتی به عنوان عاملی برای ترویج و احیای فرهنگ کشورها تاکید کردند و اعلام داشتند حمایت ویژه‌ای از رشد و توسعه ورزش‌های سنتی در کشورهای خود خواهند داشت.

همچنین در بخش‌های تخصصی این اجلاس، علیرضا پسندیده پیشنهاداتی را در راستای ایجاد دایره‌المعارف ورزش‌های سنتی جهان، حمایت از گسترش حضور زنان در ورزش‌های سنتی، برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای تعیین قوانین واحد برای ورزش‌های سنتی ارائه کرد. معرفی بازی هفت سنگ برای تعامل با کشورهای مختلف و رواج دادن این ورزش بومی محلی ایران در سطح بین المللی، از دیگر اقدامات علیرضا پسندیده در نشست‌های تخصصی بود.

همچنین دیدار با سران ورزش‌های سنتی کشورهای مختلف و رایزنی برای همکاری‌های متقابل، بخش دیگری از برنامه‌های رئیس فدراسیون ایران در این اجلاس دو روزه بود.

کد خبر 729186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.